17 augusti 2009

räddade min kväll...

NYHETER-21s11-valkar-681_368

Erika Elfwencrona

Ålder: 21. Yrke: Internationell plusmodell
Bor: Lägenhet i Göteborg
Längd: 176 cm. Vikt: Har slutat att väga sig.
Storlek: 42. Karriär: Började som smal modell, men kroppen var naturligt större än idealet. Erika tog en paus och nysatsade som plusmodell. I dag har hon gått upp flera kilo och storlekar och trivs med både sig själv och jobbet. Kommentar: "Jag är bara i början av min karriär - men framtiden ser ljus ut. Mulliga modeller håller längre." Signe Nordström
Ålder: 25. Yrke: Internationell plusmodell
Bor: I Göteborg. Längd: 181cm.
Vikt: 78 kilo. Storlek: 42/44.
Karriär: Upptäcktes 1999 på en restaurang
i Chicago av Eileen Ford. Erbjöds jobb som plusmodell. Är i dag en av världens mest anlitade och arbetar framför allt i USA där branschen är störst. Kommentar: "Det är en välsignelse i modebranschen. Jag behöver inte svälta mig och jag kan unna mig att äta kanelbullar."

Den här lilla notisen räddade hela min kväll. Ibland blir jag så jäkla deppig över att jag inte är trådsmal. Tycker det är fint att vara smal, men absolut inte mager. Nej former ska det vara. Tyvärr hamnar inte mina pluskilon på "rätt" ställen. Jag menar tjejer med höfter och tuttar är ju bara snyggt och kvinnligt, men på mig hamnar övervikten mest på magen, och hur snyggt är det liksom?! Nej fram för fler plusmodeller och naturliga kroppar! Jag sattt här och kollade på dieter och magra modeller och blev bara sur, men så dök detta upp och jag kunde identifiera mig, och känna att jag är rätt normal faktiskt.

Namn: Sofia Svedlund
Ålder: 34år
Längd: 170cm
Vikt: 70kg
Storlek: 38/40

Haha, sorry för att jag är så knäpp, men Lena du förstår mig iaf. Kram på er

8 kommentarer:

- sa...

Dem är luriga de där kilona som helst vill bo på magen... ;)

Lena sa...

Jag förstår precis och älskar dig för den toka du är, med eller utan mage! PUSS

Stolt Mamma sa...

Hejja Hejja alla kvinnor som faktiskt ser ut som kvinnor och inte flickor!
Du är en av dom Sofia, jag ser inte dig som mullig what so ever. Du är en lång blond amazon som har ett självförtroende att dö för.(i alla fall som du visar utåt)
Du är kvinna och en grymt vacker sådan!
Kramisar Lisi

Nutti sa...

Men gud vad ni e goa! Tusen tack för alla fina kommentarer! Puss på er sötisar

Nutti sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mala sa...

Kan bara hålla med föregående talare, du är kanon fin!! Kram Mala

Ida sa...

Jag ser på dig som normal-smal söta syster! Du är inte det minsta tjock eller mullig. Fin och vältränad kropp har du! Kramar!

Ronja sa...

Om jag vägde lika många kilo som jag var lång, över en meter så skulle jag vara jätteglad! Tyvärr har jag 22 kg kvar dit... Men, men, EN dag så! Och jag skulle definitivt inte kalla dig för tjock!