18 augusti 2009

vardag som följs av vardag...


Det har mest regnat idag, men när jag och Tippan tog en promenad imorse så sken solen lite på oss. Vi är verkligen lyckligt lottade som har så fin natur precis runt knuten. Tippan springer mestadels lös och håller sig hela tiden i närheten av mig. Där det är trafik får hon vara kopplad, eller där det finns mycket katter, haha! Hon älskar att jaga katter den lilla rackarn.

Efter jobbet åkte jag till stallet där alla samlats för att ha stallmöte. Typiskt nog blev det en hyreshöjning, men annars var allt positivt. Nya toaletten har ju stått klar ett tag nu och idag blev nya foderrummet klart, så vi flyttade in grejerna. Snart blir den utbyggda sadelkammaren klar, och det blir nog superbra med lika skåp till alla, mer förvaring och tränshängare bredvid sadelhängarna istället för i skåpen som nu. Ska bli kul att flytta in och göra iordning allt inför hösten. Ser fram emot det när jag kommer hem från våran solsemester. Älskar att fixa med sånt och hitta smarta lösningar. Synd bara att jag precis har gjort iordning min nuvarande garderob med ny lådhurts och nya hängare, men den kan säkert komma till användning här hemma.

Ja nu har jag gjort ytterligare ett nattligt inlägg, nattuggla som jag är, men jag gillar att skriva på natten helt enkelt. Det är nog dags att hoppikojs nu iaf. Hörs imorgon mina goa läsare. Tack för att ni orkar följa min vardag. Känns tryggt på något sätt, haha! Bye Bye!

Inga kommentarer: