11 juni 2009

en tjejs vardag...


Ibland undrar jag varför männen har högre lön än kvinnorna?! Jag menar hur dyrt är det inte att vara tjej liksom?! En gång per månad, i en hel j**la vecka ska vi dras med den där f**king mensen, och till den tillkommer massor av tillbehör som kostar skjortan. Värk ska man ha också som grädde på moset, och då måste man köpa värktabletter. Cravings får man tydligen, och det är det väl nån merförsäljningsgud som räknat ut att man ska få, för då tjänar chokladförsäljargubben också pengar, och när man vräkt i sig all choklad får man säkert finnar, och då måste man köpa smink och döla dem med... Ja ni förstår hur dyrt det blir, och allt detta för lidande! Så onödigt!

Jag har iaf varit hos goa Lena efter jobbet och vi har haft tjejmys. Lena hade lagat lövbitrullar med ädelost i ugnen och till det åt vi tomat, mozarella och rödlökssallad. Så mumsigt. Till efterätt blev det jordgubbar med smält choklad och vispgrädde. Yammie!

Nu ska jag snart borsta tänderna och ta Tippis med mig och gå och sova. Hjärtat är borta till på söndag. Ha det! Bye bye!

Inga kommentarer: