02 maj 2009

Vilka dagar!


Vilket härligt väder det är! Igår var jag i Dala-Floda nästan hela dagen och myste med mamma och mormor och co. Det var mysigt att träffa dem. Jag hade både Tippan och Thereses hund Elsa med mig och dom lekte med Morris, mormors hund på gården. Sen åt jag hur mycket som helst faktiskt. Det började med en stor räkmacka på uteplatsen i solskenet, och efter det kladdkaka, vispad grädde och mandarinklyftor. På kvällen åt vi lammstek, sås, potatis och gelé. Till efterätt chokladglss, vispad grädde och hallon. Smarrigmums! Jag blev både mätt och tjock!

Idag har jag jobbat på DM och nyss varit i stallet. Hade hand om både Tc, Bally och Hobbe, för deras mattar är ute på äventyr. Inatt jobbar jag och Hjärtat som vakter, men jag tippar på lite folk, fast vad vet man, vi trodde det skulle vara lite kunder på DM idag också, men ack så fel vi hade.

Nä, nu gott folk ska jag gå ner i gymet och få mig en rejäl duvning av min PT. Kram på er

2 kommentarer:

Ida sa...

Så mycket gott du har fått äta då! Jag behöver någon som lagar åt mig om jag ska kunna lyxa tilld et så där.. Men man kan alltid åka hem till mormor :)
Hur jobbar du i helgen? vore ju jätteroligt om du kunde komma ner o kika lite på högbotävlingarna! Kramis!

Lena sa...

hahaha, både mätt och tjock, ja så känns det ju faktiskt ibland =) Tack, tack, tack för hjälpen med rally-Bally, nu ska jag ääänligen åka till henne, som jag saknar, matte-hjärtat värker... Ses i veckan? Puss