29 april 2009

anmälan...

Jag blir så arg. Nu har jag fixat så jag kan vara ledig när det är hopptävling nästa gång. Jag trodde anmälningstiden gick ut imorgon, men upptäckte att den gick ut idag. Jag anmälde på internet som vanligt, förnyade min ryttarlicens och betalade den, men när jag ska sända anmälan så säger systemet ifrån, pga att min ryttarlicens inte är uppdaterad. Suck! Det beror på att betalningen inte gått igenom än ju, och därför missar jag anmälningstiden till två tävlingar. Jättesuck! Fan jä**la internet... Måste ringa till de båda arrangörerna imorgon och höra om dom är villig att ta emot anmälan via mail eller fax så där en dag i efterhand. Varför ska jag alltid göra allt i sista stund?!

Dagen idag har varit helt underbart avslappnad. Ledig från jobbet och började med att träffa Anna i stallet vid tio, och vi byggde bana utomhus. En böjd linje på ena långsidan med fyra gallopsprång mellan, en oxer med vattenmatta på andra långsidan och ett räcke samt en oxer i mitten. Vi hoppade bana och hjälpte varandra. Det gick superbra för oss båda, och hästarna var laddade.

På hemvägen från stallet ringde jag Therese och vi bestämde träff med våra vovvar. Först käkade vi lunch tillsammans och sen tog vi en lång promenad på 2,5 h. Det var så härligt väder och tiden bara flög iväg när vi gick och snackade skit.

När vi kom tillbaka åt vi kulglass, årets första för mig iaf. Polka och chokladglass med noisettetopping, mums! Efter lite slapp hos Therese åkte vi till vänner med nyköpt hus och kollade in hur renoveringen gick. På hemvägen nattade vi hästarna.

Nu har jag och Hjärtat varit och solat och det är hög tid att sussa. Kram på er

2 kommentarer:

- sa...

Men vad typiskt. :/ Hoppas dem tar emot dig ändå. Kramis

Ida sa...

Nej vad synd! Hoppas de tar emot din anmälan ändå. Roligt att få komma ut o tävla lite ju!
Kramar!