19 mars 2009

soldyrkare...

Tippan och Micro beredda att få följa med till stallet.


Att dvärgpinschrar är värme och soldyrkare är allmänt känt. Det ser så kul ut för så fort solen lyser in genom ett fönster så söker Tippan upp den platsen för att värma sig lite.

Här kan man ligga.

Åh, det är ju varmt och skönt.

Riktigt skönt faktiskt, jag ska nog sova en stund.

Hua, denna dag har varit en skitdag. Först vaknade jag med mer ont i halsen och mer snuva än igår. Orkade inte rida, utan tog med mig Micro och Tippan till stallet för att bara mocka och fixa TCś mat. Micro passade på att leka med Annas hund Malte, i stallgången.

När jag kom hem duschade jag, men när jag skulle göra mig iordning fick jag sån j**la mensvärk, så jag bara kunde ligga dubbelvikt på soffan och oja mig. Skickade sms till mina kollegor och sa att jag skulle komma så fort värken släppt. Brukar inte ha så ont, men det har hänt förr.

Kom ca en timme sent till jobbet, men det var en lugn dag med lite mindre kunder, så det var iaf tur. Hela dagen har jag varit helt snorig och täpt i näsan. Som tröst tyckte jag och Malin att en eftermiddagsbakelse var på sin plats. Då kändes det lite bättre en stund, haha!

När vi slutade bjöd chefen på thaimat, sen var det dags att börja inventera. Jag och Linneá bildade par och räknade för fulla muggar. Strax innan klockan 22 bröt vi upp för kvällen, alldeles vimsiga i huvudet.

Nu ska jag kolla runt på era och andras bloggar och se på Sex and the city på TV. Har nämligen lånat ut min SATC rosa box samt min lilla dvd spelare till en vän som ligger på sjukhus i tre veckor. Tyckte hon behövde den mera såklart, men utan att få se några avsnitt då och då, får man lätt abstinens...haha!

Kram på er

1 kommentar:

Ida sa...

Skönt att du kunde komma lite senare, mensvärk är inte skoj! :(

Fick reklam från någon djurbutik, typ Arken, härom dagen och där hade de reklam för hundfotografering med en bild på en rottis som låg på rygg o en dvärgpincher som satt på hans mage. Gissa vilka jag tänkte på då?! :)