21 mars 2009

alternativ...


Igår var jag till tandläkaren. Ja, ni som känner mig vet att det är min fobi. Förut hade jag tom svårt för att bara bli undersökt. Jag krampade mig fast i stolen och skötersorna fick lov att tala om för mig, att nu är det nog dags att andas lite, Sofia emellanåt, haha! Nu går det bättre och jag känner mig inte nervös inför undersökningarna. Jag lagar under lustgasrus, och min tandis Maria är så snäll och duktig, men förra året berättade hon att dom måste sluta med lustgas på hennes klinik, och om jag ska laga med lustgas måste jag till falu lasarett. Så typiskt! Vet dom hur jobbigt det här är för mig?!

Det jag var rädd för igår var just att hon skulle hitta nåt j**la hål, som fick lov att åtgärdas, och jo då, visst hade jag ett hål minsann!!! Suck och stön, nu lär jag laga där iaf. Bara jag inte får den där gubben som jag fick förut, sa jag till Maria. Hon skrattade och sa att hon visste vem jag menade och sa att jag skulle slippa den gamla farbrorn. Tur det för han gav mig först lustgas, men sen när han skulle laga och borra och äckla sig, drog han av nästan all gas och försökte lura mig. Men siddu den gick jag inte på, vilket resulterade i att jag grinade efteråt och var arg som ett bi. Dumma gubbe!

Jobbade inatt på S2 och kom som vanligt i säng sent. Upp och jobbade på DM idag och när jag kom hem hade Hjärtat lagat korvstroganoff. Vilade lite på maten och åkte sen ut till stallet för att ta in alla hästarna. Tippis var med och hjälpte till, lilla sötgröten!

På vägen hem köpte jag 6st filmer på Rätt Pris, tjejfilmer såklart! Man får ju ta till andra filmer nu när SATC boxen är utlånad, haha!

Nu på kvällen skulle Hjärtat ta med sig hämtmat från Bakfickan, men han ringde därifrån och det var aslång väntetid, så det fick bli smarrig plockmat från affären istället. Mums, det också! Ostar, korvar, inlagda vitlöksklyftor, kex osv.

Nu skulle vi kolla på TV hela bunten, men jag blev nedröstad, 3-1 när Star Wars 3 visades på TV. Tur att jag köpt alla mina tjejfilmer, haha! Jag tar och tassar ner i källaren till vårat sovrum, kryper ner under duntäcket och väljer en film. Trevlig helg sötisar! Kram på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare! Aldrig kul med tandläkaren! Ha en trevlig kväll så ses vi i morgon på bion!:) kramis

Stolt Mamma sa...

Hihi, jag har en känsla av att jag också kommer att bli ständigt nedröstad i min framtid med tre bestämda grabbar i huset =)