18 mars 2009

sjuk, inte sjuk...

Carries sovrum.

Idag har jag varit ledig hela dagen. Började med att sätta klockan tidigt för att gå upp och ringa återbud för en hälsorutinkontroll. Sen fick jag lov att messa lite med både Erika och Sassa, så efter det var det liksom lika bra at gå upp.

Började bli snorig igår, ni vet när näsan rinner helt okontrollerat och man samtidigt är täpt, så man inte kan dra in, utan måste snyta sig hela tiden. Drygt! Det har fortsatt hela dagen idag och dessutom har jag fått ont i halsen. Nej, jag vill inte bli sjuk!

Efter frukost åkte jag som vanligt till stallet och red TC. Anna skulle rida Acke samtidigt, men han visade sig halt, och hon fick avbryta. Hoppas det inte är nåt allvarligt och går över snart.

Jag och Hjärtat tog bilen till stan och käkade lunch tillsammans, sen hämtade jag mitt pass som var färdigt. Vi har även kollat på nya bilar, börjar bli dags att byta bil igen. Haha, ni som känner oss vet att det där med att byta bil ofta, är precis vad vi brukar göra. Vänta... tror vi haft 11 bilar på sex år... Men det blev inget idag.

Åkte förbi apoteket och handlade lite, innan vi åkte vidare ut till en väns firma, där vi fikade och snackade skit, med en hel bunt bekanta. När jag kom hem var jag så trött så jag somnade med Tippan på soffan. Tror det är förkylningen som talar. -Bädda ner dig Sofia, och bli frisk! Men jag ska ju inte bli sjuk ju.

Nu på kvällen har Björken, min kompis, varit hit och lånat Nova för att prova att ha henne. Går det bra ska han vara hundvakt när vi är på semester. Nu kollar jag Sex and the city. Kram på er

2 kommentarer:

Ida sa...

Byta bil? När ni har en Volvo, det kan ju inte behövas! :) Eller är ni ute efter en XC? ;) Det skulle jag vilja ha om jag bara fick dra lite mer med dem... Såååå snygga! :)
Krya på dig kära syster, puss!

- sa...

Åååh, lilla Fordson! :) Hur går det med snuvandet? Hoppas du slipper någon allvarligare förkylning nu när mysvädret är här. Kraaam