26 februari 2009

tips till ditt hår...

Tänkte tipsa om några bra produkter för långt hår, som jag använder. Jag försöker hålla mig till frisörprodukter eftersom dom ska vara bättre för håret dvs skonsamma för både hårbotten och hår och rätt ph-balanserade. Dessa är från Sebastian. Den första flaskan är en kräm för hårtopparna. Perfekt nu när det har varit kallt och håret lätt blir statiskt och flygit. Håret blir blankt och får lite struktur. Dom andra flaskorna är shampo och balsam från Sebastian för torrt hår.

Sen använder jag en massa andra produkter också, som tex värmesprayen Scandinavian Formula, som skyddar håret när man fönar och stylar med värme. Den luktar så gott också, och är perfekt att fräscha upp håret med mellan tvättarna. Bara att spraya och föna så luktar håret gott och får lite mer volym.

Hårsprayen från Schwarzkopf, Got2b Sparkling, ger bra finish och liktar gott.

Sen har vi en till kräm som är från Stuhr, som kan användas både när man ska locka håret eller platta det. Skyddar också mot värmen och ger stadga och fyllighet.

Avslutar med två olika inpackningar från Schwarzkopf. Den i tub är glangivande och ska verka i en minut. Den i burk är djupverkande, och ska gärna verka länge.

*****************************************************

Imorse red jag både TC och Fresh, för Anna och jag lånbyttes hästar. Ska ta hand om Fresh nu en vecka när Anna åker utomlands, så jag provred henne en sväng. Hon var trevlig att rida och det ska bli kul att ha två hästar att rida igen, även om det bara är för en vecka. Saknar tiden då jag hade både TC och Mario, min förra häst.

Fullt upp på jobbet idag, och det märktes verkligen att många fått sin lön idag. När jag kom hem käkade vi kycklingsallad, och hann slappa lite innan det var dags för vaktjobb. Afterski på S2, men tyvärr var det riktigt dåligt med gäster så vi klappade ihop stället redan klockan ett istället för två.

Nu är det hög tid för sängen, men jag är tillbaka imorgon igen. Kram på er

Förresten så måste jag berätta att idag kom inbjudan till bröllop mellan Maria (min styvmor) och Nalle nu i april. Det ska bli så roligt att gå på bröllop, och jag tycker det är häftigt att dom gifter sig fast dom är "lite äldre". Mer kärlek åt folket! Kram igen



1 kommentar:

Ida sa...

Ska bli så roligt med bröllop! Igen :) Skulle gärna gå på några om året, mysigt med kärlek!
Köpte schampoo och inpackning hos frissan idag när jag klippt mig.. Lika bra att passa på och använda ngt ordentligt så håller det sig kanske fint nu. Finns bilder på min blogg, få inte en chock ;)
Annars älskar jag got2b's produkter för att de luktar så gott! :)
Kramis