11 februari 2009

Tippans dag...

Tippan sover under mitt duntäcke hela nätterna. Vi sover sked kan man säga och hon är så varm och go att ha mot magen. Ibland, väldigt sällan, tycker tom Tippan att det blir lite för varmt under täcket, och då kryper hon fram så pass mycket så att hon får huvudet utanför och somnar om igen. På mornarna ligger hon gärna och myser lite extra och vill gärna bli lite kliad.

När husse börjar hälla upp hundmat i skålarna i köket, en våning upp, så sticker hon som ett spjut uppför trappan och tuggar i sig maten snabbt, sringer till ytterdörren för att gå ut och göra morgontoalett, sringer snabbt in igen och ner till mig i varma sängen. Hon går till kudden, vänder sig om och buffar med nosen så hon tar sig under täcket igen, och lägger sig tillrätta med ryggen mot min mage. Gullunge!

När jag går upp följer hon mig hack i häl överallt. Går jag på toa, ligger hon under bordet där inne i sin bädd. Sittter jag i soffan ligger hon tätt intill, och gärna under filten. Haha hon älskar värme precis som jag. Eftersom det var -10 när vi skulle åka till stallet fick Tippan ha en overall, med piléfoder dagen till ära.
Undrar om hon dagdrömmer om stallkatten...

När jag saktar in eller svänger så ska hon alltid kolla var vi är någonstans. Oftast har hon bilbälte, men sist sattte jag fast det i vår andra bil, och nu har det fastnat i bilbälteshållaren. Blir till att såga sönder den och köpa en ny till prinsessan, så hon åker säkert igen.

Det som lockar mest i stallet är inte dom andra hundarna, som gärna vill leka och umgås, nej hon har en annan passion...


...att stirra på stallkatten, länge! Han ligger oftast uppe på mitt tävlingsskåp och myser, så hon når honom inte men sitter nedanför och stirrar, och ibland kommer ett litet skall, inte för att skrämma katten, utan mer i frustration för att katten skiter i henne och inte rör en fena.

Nu i skrivande stund ligger lillhjärtat vid mina fötter i soffan och myser. Jag har en go trogen vän i den lilla hunden och jag älskar henne så! Kram på er

2 kommentarer:

- sa...

Tippskruttisen då! :) Sötnosen.

Ida sa...

Hihi, så söt hon är! Min Lizzy älskar också att ligga sked, och jag tackar inte nej till en varm pälsboll mot magen :)