10 februari 2009

dimma & 20 minus...

Imorse när Hjärtat skulle åka till jobbet, kom han in till mig och berättade att det var 20 minus ute. Burr! Det fick mig att snabbt besluta att TC:s vilodag fick bli just idag. Lite sovmorgon tog jag också, såå skönt! Vilken skillnad på väder från igår, helt dimmigt och skitkallt.
Åkte bara till stallet för att fixa boxen och TC:s mat sen åkte jag hem och tog en varm dusch, innan det var dags för jobb på DM.

Fick lov att ta en bild på Erikas söta vovvar. Doris ligger med bakbenen rakt bakåt, precis som Tippan brukar göra. Så låg hon länge och dessutom med bakdelen högre upp i bädden. Haha! Gullungar!

Har precis kommit hem från La Cantina den italienska restaurangen på stan. V i har ätit så det nästan kommer ut genom öronen. Bruschetta till förrätt, plankstek till varmrätt och Thiramisu till efterrätt. Hur gott som helst! Ääälskar att gå ut och äta!

Nu ska jag kolla runt på lite bloggar, som jag slaviskt följer, och jag fick dessutom ett till bloggtips av goa Milla idag. Så nu kanske jag har en till blogg jag "måste" följa. Hur ska jag hinna? Haha! Kram på er

2 kommentarer:

Ida sa...

Usch ja, j-a väder. Fortsätter tjata om vår jag.. Men ser ut att vara långt borta just nu :(
Förstår inte att det är så kallt och dessutom disigt, dimmigt, molingt... Ska det ju inte vara! Om det nu måste vara vinter så kan det väl vara klara nätter så man kan få se ett norrsken eller två. Har inte gjort det en gång denna vinter.

Kramar!

Anonym sa...

Usch vad kallt ni har det där hemma! Här är det rena semestern om man räknar värmemässigt! kram