15 februari 2009

söndag...

Vaknade ganska tidigt imorse trots nattjobb, av ett sms från Therese i stallet. Skulle följa med henne till Rättvik på hoppkurs, som hon skulle rida med sin Hobbe. Hon skrev att träningen började en timme senare än hon hade sagt till mig, skönt för då kunde jag slumra en stund till.

Vi tio hämtade hon mig vid Shell där jag ställde bilen, och vi for till Rättvik, kacklandes oavbrutet hela resan om allt och inget. Väl framme var Hobbe på hugget och ville då alls inte stå stilla, för att bli påklädd. Vi fick på hans utrustning och det blev dags för Therese grupp. Jag höll mig nere på backen och hjälpte till med höjning och ändring, plus att man hör bäst där. Det var en givande träning för Therese och hon var så duktig och kämpade på. En av hästarna som var med, Bobo ett sött mörkt litet sto, som såg väldigt trevligt ut, men som verkade vara tankad med raketbränsle över hindren, var hästen som var med om den tragiska ridolyckan 2007, då hennes ryttare Elin Ståhlberg avled på ett fälttävlanshinder i Bollnäs. Usch, det kändes så hemskt. Jag menar tänk vad den hästen har fått erfara. Hon hade nu en ny ryttare som också heter Elin, och som red väldigt trevligt och var så fin i handen och följsam. Jag blir så berörd av sånt här...

Från det ena till det andra, så gjorde jag och hjärtat en insats igår, som kanske, vem vet, räddade liv. Vi stoppade en rattfyllerist från att köra iväg i sin bil. Beslagtog nycklarna och ringde polisen som fick hämta honom. Kram på er

Inga kommentarer: