23 februari 2009

size zero...

Såg ett program på trean nu om att banta ner sig till "Size zero". Jösses vilket dumt påhitt! Man fick följa en tjej som på 30 dagar skulle gå på en diet som i princip bestod av gröna grönsaker. När hon började vägde hon ca 49kg och efter 30 dagars svält var hon nere på 44kg. Fatta vad korkat! Hennes kropp tog massa stryk av det, och hon hade svårt att tänka och sova osv.

Jag har ätit dåligt idag, men inte av egen vilja, utan det blev bara så. Förmiddagen i stallet tog lite längre tid än vanligt, eller nej egentligen inte, för det var så att jag kom dit senare än planerat. Ja Hjärtat höll kvar mig i sängen och passade på att gosa lite extra, för att han är ledig den här veckan, och det resulterade i att när jag hade duschat efter stall och ridning och gjort mig iordning, var det bara en kvart kvar tills jag skulle börja jobba.

På jobbet var vi bara tre stycken hela dagen, istället för fyra fem st, så jag kunde inte gå ifrån för att äta heller. Jag åt alltså inget mer än frukost på hela dagen. Gissa om det var gott med tacos när jag kom hem?!

Fick iaf massage på jobbet idag och det var välbehövligt kände jag. Tror det var det som spökade förra veckan när jag hade ont i huvudet varje dag.

Har haft en TV kväll i soffan. Så skönt att vara slapp ibland. Först Miami Ink, sen Design Simon & Tomas, Lipstick Jungle, Sanningen om size zero, och nu SATC. Det är dags för sängen nu. Kram på er

Inga kommentarer: