26 januari 2009

söta vovvar...

Kolla vad snö vi har! Jag och Tippis var på kvällspromenad och jag hade gärna haft en spark, för bättre före än nu blir det inte. Hård packad snö på alla vägar och utan sand och grus. Tycker faktiskt det är rätt kul att åka spark, men nu var det många år sedan.

På jobbet idag möttes jag av denna härliga syn. Erikas lilla valp Dolly tog sig en tupplur i sin säng. Förstår ni hur jäkla söt hon är?!

Doris tog på sig ansvaret, som storasyster, att sitta och vakta vid grinden medan lillfisan sov middag. Gullungar! Har nog ett riktigt bra jobb ändå, som får träffa söta hundar, katter och smådjur hela dagarna. Man kan aldrig få nog av valpar!

Idag efter jobbet fyndade jag på Indiska. Hittade gardiner, ljuslyktor, en kudde mm som jag ska ha i vardagsrummet. Det är dags för att lätta upp med vårgardiner snart, trots höga vallar med snö utanför fönstret, för det känns bättre då! Kram på er

3 kommentarer:

ErikaSH sa...

Haha, ja det var en fin bild du fick på den lilla huliganen...

Ida sa...

Jag vill också ha en Dolly! Som man kan killa på magen :D

- sa...

Gull-valp! Jag vill kila den på magen. :)