25 januari 2009

snön vräker ner...

Undrar just när det tänker sluta snöa?! Det har vräkt ner nu några dagar och det är tom riktiga vallar på sidan av vägen, så där som när man var liten, eller var i fjällen. Nu tycker jag att snön får ligga kvar, när den ändå har kommit ner, och att det blir 3-4 grader minus och massor med sol. Perfekt för uteritter och långpromenader!

Jag red ut på TC idag och tog lilla Tippan med mig. Kanske inte var helt genomtänkt att ge sig ut på oskottade traktorvägar med den lilla i släptåg. Hon fick skutta i TC:s hovspår för att ta sig fram.

Lillstumpan fick kämpa, men hon var så duktig, och söt. Jag önskar att jag hade en liten film att visa er här, när hon skuttade superfort när jag tavade, haha!

TC tyckte det var superskönt att få komma ut, men lite farligt var det nere mot älven, för där kan träden bitas, bara så ni vet.

Imorgon är det jobb igen, men jag jobbar bara måndag till torsdag. På fredag ska vi begrava min gammelmormor "mormor" Inga. Då kommer mamma från Stockholm och på söndag fyller jag år och då kommer nog systrarna och pappa på besök, hoppas jag.

Nu ska jag kolla lite mer på Top Model och sen hänga nytvättade kläder i dressingroomet. Kram på er

Inga kommentarer: