13 januari 2009

lite vardag...

Känns som om jag alltid är iklädd den röda DM tröjan. Vill vara smal och fin och klä mig i snygga klänningar och high heels, vara tillfixad i håret med en fräsch makeup.

Men det är väl bara att köpa att man har två jobb där "uniform" krävs, och se glad ut ändå!

Mattes hjärta har varit med sin kära husse i skogen idag med dom stora hundarna, och sprungit av sig lite. Det har blivit isgata eller kladdigt överallt nu när snön har tinat bort. Hade faktiskt varit mycket bättre om snön hade fått ligga kvar, så vi kan rida ut och gå med hundarna utan att halka eller behöva duscha leriga tassar.

Bally och Lena-

Jag och Lena träffades i stallet nu på kvällen och red dressyr tillsammans i ridhuset.

TC i nytt schabrak och matchande lindor.

Inte så lätt att fota en häst som är nyfiken på mobilen och hela tiden vill gå till matte.

Igår var jag ledig och hopptränade med Anna och Fresh på förmiddagen. Vi hoppade fyra studs som vi höjde några omgångar, så hästarna fick ta i lite. TC var duktig och väldigt på hugget. Haha busunge! Efter det följde jag med J till Skattemyndigheten för att han ska bli skriven hos oss. Vi kikade in på jobbet och åkte sen till stallet med fem säckar morötter till hästarna. På kvällen solade jag en stund i solariet.

Alltså inget speciellt spännande att berätta, men alla dagar är inte väl inte spännande. Tror det kallas vardag, haha! Kram på er

3 kommentarer:

- sa...

Roligt med bilder! Så man får se hur vardagen ser ut. :) En systra-helg på Strömsholm borde bli tradition. :) Kraaam

Ida sa...

Morötter, då blir de glada! Våra brukar få minimorötter från McD ;)

Du är ju så söt i din jobbuniform så tycker inte att du ska klaga! Och det som är så bra med jobbarkläder är ju att man slipper fundera vad man ska ha på sig!
Kramis

miss coctail sa...

Sötaste kusin! Vi får ta en fika snart när jag inte har lika fullt upp i skolan!:) kram