11 januari 2009

hund på vift...

TC mannen innan ridpasset ikväll.

Idag har jag jobbat med Lotta på DM. Vi hade en lagom ström med kunder och dagen gick ganska fort. Hjärtat lagade mat när jag kom hem och det blevv en liten stund i soffan, innan jag bytte om till ridkläder och åkte till stallet.

Tog hand om både TC och RallyBally eftersom LenaSkena är bortrest över helgen. När jag var klar blev det ett dressyrpass i ridhuset.

Igår var jag och hjärtat på mc-fest. Först käkade vi supergod thaimat där och umgicks med trevligt folk. Några nya bekanskaper gjordes, och det är ju alltid trevligt. Jag var chaufför och vi åkte hem redan till elva. När vi åkte hem var det en bil som vägrade blända av och jag blinkade som en liten tok, då började dom blinka också och då förstod jag att det var nåt på vägen. Jag saktade ner, och då ser jag en hund som springer framför deras bil, med kopplet hängandes efter sig. Tror det var en Samojed. När jag stannade för att kanske kunna hjälpa till så viker hunden av på en avfart från motorvägen. En tjej hoppar ur och springer efter hunden och ropar. Jag var tvungen att åka vidare, då det var vajerräcke och det kom bilar bakom mig, men jag hoppas verkligen dom fick tag på sin hund. Hemska tanke, tänk om Tippis sprang på motervägen, ensam och rädd...usch!

Imorgon är jag ledig och det ska bli så skönt. Ska iaf hoppträna och gå med Tippis, sen vet jag inte vad jag hittar på. Ni får veta imorgon. Kram på er

2 kommentarer:

Ida sa...

Så hemskt med lilla vovven! Men det gick nog bra till slut :)
Så söt du är på dina bilder, och roligt med massor med kort i dina inlägg! Kramis!

Anonym sa...

Hej hopp, tack min snälla vän för hjälpen med BallyB i helgen, du är kalas! När rider du idag? Jag jobbar i Rvik så jag rider runt 19 tiden skulle jag tro, vore nice med sällis... Hörs! Puss