15 januari 2009

HLR utbildning...

Jag ger stackars Mini Anne en omgång.

Idag har jag varit på Hjärt och lungräddningskurs, med Peace & Lovegänget. Vi var på räddningspersonalens övningsområde och fick en, för mig repetition, men ack så välbehövlig HLR utbildning, och massor med tips om vad som kan vara bra att tänka på vid olyckor och krissituationer.



Sist jag gjorde den här kursen, så var dockan stor och tung, och man fick turas om att rädda den. Nu fick alla varsin Mini Anne. Ser ni den snygga pappmobilen. Gissa om alla skrattade när vi skulle låtsasringa i den.

Hahaha, vi fick också ta del av ett nytt bandage som fäster på allt och som man kan göra både tryckförband med och använda som mitella. Eller varför inte direkt på huvudet?!

Lena lindar Ballys ben.

Jag och hjärtat var till Kupolen och köpte gardiner efter jobbet idag. Både till vardagsrummet och till J:s rum. Handlade mat på vägen hem och gjorde en god kycklingsallad till middag. Hängde upp J:s gardiner och lade på ett överkast på hans rum, och han blev så nöjd. Alltid kul att glädja någon.

Efter maten träffades jag och Lena i stallet och red tillsammans i ridhuset. Hua nu har det blivit kallt igen, minus 11 grader. Burr!


Jag på väg hem från stallet, väl påbylsad med fleecemössa och tjock vinterjacka. Hade tyvärr glömt långkalsongerna, och dom åker på imorgon kan jag lova! Kram på er

3 kommentarer:

Ida sa...

Bra o roligt med utbildning! Man kan nästan tro att Lena använder samma bandage som er, när den bilden kom alldeles efteråt! :D

Snart fyller du år, vad önskar sig fröken? Och är du ledig på din födelsedag? Det är jag iaf! Kram

- sa...

Tack för megastjärnan! :) Känns superskoj att börja plugga snart. Men innan dess tänkte vi komma och hälsa på dig. Ser att Ida redan funderat på om du är ledig eller inte på söndagen. Det måste vi få veta, +vad du önskar dig. Kraaamiz

Nutti sa...

Svar till systrarna:

Jag är ledig på min födelsedag och bjuder gärna på fika om ni vill komma och hälsa på mig! Det ser jag fram emot, alltis så roligt att träffa er! Kramen