30 januari 2009

helt slut...

Känner ni igen detta sovrum....just det Carries såklart!

Det här med att gå på begravning är verkligen jobbigt. Inte bara för att det är sorgeligt utan också för att man blir så trött efteråt. Det var ett väldigt fint sista farväl av min kära Mormor Inga (gammelmormor) i kyrkan. Efteråt åkte vi till Dala-Floda Värdshus och åt middag tillsammans. God mat och stämningen var uppsluppen och vi pratade goda gamla minnen.

När vi sen kom hem jag och Hjärtat stupade vi i säng och sov flera timmar. Nu har vi precis ätit och kollar lite halft på Lets Dance, innan det är dags för uniformen och vaktjobb.

Oh, jag måste bara berätta en sak. När vi var på väg till kyrkan i bilen, jag Hjärtat, min mamma, hennes Roger och min morfar, så ska vi svänga vänster från stora vägen, eftersom vi fick möte av en bil så stod vi stilla, plötsligt hörde jag ett konstigt ljud och tittar upp till höger där en enorm timmerbil passerar våran bil med ett par cm tillgodo. Dessutom har han fullt upp med att inte köra på bilen som står till höger om oss och väntar på att få köra ut på vägen. Nästa fara för honom är diket på höger sida. Alltså, han kan inte ha uppfattat att vi stod stilla utan höll på att ramma oss bakifrån. Riktigt läskigt var det, och nära ögat. Faktum är att det skett en dödsolycka just där 1990, precis bredvid kykogården. Vi hade iaf tur. Kram på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch och fy vad otäckt.:/ Vilken himla tur att det gick bra iaf. Imorgon kommer vi och hälsar på! =) Men först ska pappa in på Jula tror jag så vi får väl se hur många timmar vi blir kvar där... :P
Kramis!

Anonym sa...

lart mycket