29 januari 2009

fullt upp...

Här har det varit fullt upp från morgon till sen kväll i två dagar nu. Har lagt bud på Tradera på fler timmar på ett dygn, så vi får se om jag får dom... Haha!

Vad jag har gjort? Ja du får se nu...

Igår så red jag på förmiddagen, lunchade med Hjärtat på Kina, jobbade mellan 12-18, var på Jysk och handlade massa grejor till hemmet, städade hela huset. Eller jag plockade och stökade och gjorde om och fixade, och när jag gör det så blir det nästan lite stökigare ett tag, för jag städar nämligen överallt samtidigt. Gärna både lådor, skåp och garderober samtidigt som jag plockar undan och sorterar. Väldigt jobbigt är det men också skönt när jag vet att allt är städat, när jag väl är klar.

Klar blev jag inte med huset igår, så jag har fortsatt idag efter jobbet, fram till nu och nu orkar jag inte mer. Annars har dagen sett nästan lika ut som igår, med ridning och jobb i den ordningen. När jag slutade träffades jag och Hjärtat på Kupolen för att köpa present till Hjärtats brorsbarn, som nyligen kom till jorden, och kläder till oss att ha på begravningen imorgon. Vi var effektiva för på mindre än en timme var vi klara. Handlade på vägen hem medans Hjärtat åkte och hämtade E på innebandyträningen. Sen dess har jag som sagt, städat.

Haha, ni måste tro att vi har väldans stökigt här hemma, så som jag städar, men riktigt så illa är det inte, för jag tycker om att ha ordning och reda, men jag älskar också att göra om och förändra, och då blir det en del att rodda om. Sen är vi fem i familjen så både tvättmaskinen och diskmaskinen går varm varje dag. För att inte tala om sopor... sjukt egentligen men vi bär ut minst en soppåse om dagen. Fatta vilket sopberg det blir på ett år, från bara vårat hushåll.

Nu ska jag gå och sova, för morgondagen blir jobbig med både tidig morgon för att hinna med stall och häst, begravning och nattjobb. Kram på er

3 kommentarer:

Ida sa...

Tror också det blir bra med Nova. Dumt att en så ung och arbetsvillig häst bara ska stå.
Angående soppåsar så har jag en i soptunnan varannan gång sopbilen kommer, och då kommer han bara varannan vecka ;) Så då jämnar vi ut sopberget lite tillsammans ;) Kramis

- sa...

Snart kommer vi och hälsar på födelsedagsbarnet! :) Ja, det blir säkert toppen, dem var så gulliga så. (Spekulanterna alltså) Å nu får jag råd att köpa en bil också utan att ta lån och det är ju inte så tokigt.

Fast jag vill köpa en billig skrotbil så det blir mer pengar att shoppa kläder för. Vad tror du pappsen tycker om det? :) Kraaaam

m i l l a h . s e sa...

Du vet...

Att städa när man har barn är som att skotta när det snöar....

Kramis!!!!