19 november 2008

min fm...

Hur kul är det med minusgrader och blåst, när man ska gå på powerwalk?! Inte alls så jag låter bli helt enkelt! Tippan får nöja sig med att gå en vanlig och kortare vända, men hon verkar inte misstycka, för hon gillar heller inte minusgrader.

Jag har haft morgon i stallet och till min hjälp hade jag den nya tjejen, Therese så det gick fort och smidigt. Avslutade med att göra allt stallfix klart för ikväll ska vi äta tårta. Stort grattis till E som fyller 11 år idag!

Det var lite spännande att åka hem från stallet, för det är nämligen så att bensinmätaren på lilla bilen inte riktigt visar helt rätt, vilket innebär att den visar att det finns mer än reserven, när det egentligen är typ slut. Det kluriga är att den verkar visa lite olika från gång till gång. Hur som helst, när jag åkte dit var det en bit över reserven men på väg från stallet började den hacka lite i kurvor och svängar. Ooh, inte bra tänkte jag och satt och hoppades på att bensinen skulle räcka ända fram till OK. Som tur var gjorde den det, haha!

Nu ska jag lägga ihop tårtbottnar med fyllning, så dom får stå och mojsa till sig till ikväll. Sen är det jobb på DM som gäller. Kram på er

2 kommentarer:

- sa...

Hälsa och gratta så mycket! Vädret är verkligen inte gjort för någon pw nu, urk!!! Hoppas ni får mysigt ikväll med en massa tårta :) Kraaam

Ida sa...

Mums med tårta, speciellt när den stått och "mojsat" sig ;) Tyckte det uttrycket det kändes så typiskt Sofia! Hoppas ni fick ett revligt födelsedagsfirande, kramar!