20 november 2008

en vanlig dag på jobbet...


Hittade denna bild på Tippan i min mobil, när hon hade en av sina valpkullar. Förstår ni vilka sötgrisar!!! Den lilla svarta såg länge ut som en knubbig pytteliten rottweilerbäbis. Tippan är en riktigt duktig mamma, som både vårdar sina valpar ömt, men även leker och busar mycket med dem när dom växt lite och börjar bli småkaxiga. Matte är så stolt!

Nu har jag redan tröttnat på vintern och minusgrader. Ok, vi har kanske "bara" typ två, tre minusgrader men det räcker, för att det är just minus. När man ska åka bil måste man skrapa rutan, det immar igen och är kallt åt arslet. Dessutom är det äcklig is på vägen också, helt onödigt om ni frågar mig. Nä, var är den tropiska hettan och salta bad??? Måste åka utomlands snart.

Jag red imorse, förvisso i ridhuset, men det var kallt ändå, haha! Joggade bara igenom TC idag och imorgon ska vi löshoppa hästarna på morgonen.

Jobbade på DM mellan 12-18 och vi hade några udda kunder inne idag också. Haha, jag och Lotta fick oss några skratt, tex var det in en gubbe som brukar komma in med jämna mellanrum. Han har en katt som han säger är stor som ett Lodjur. Konstigt för varje gång köper han ett vitt katthalsband med röda stenar på, men han vill alltid låna håltången av oss för att göra tre extra hål, så halsbandet blir riktigt litet. Sen klipper han av änden på det, så det blir kortare, efter det ska han alltid klistra fast en liten datutskriven lapp med sitt namn och nummer på, då tar han fram en limflaska, och limmar omsorgsfullt fast sin lilla lapp, efter det vill han låna en bred genomskinlig tejp som han ska linda flera varv runt sin lapp, för att göra den vädertålig, och det är här jag kommer in i bilden, för han ville att jag skulle hålla i halsbandet, medans han lindar tejpen, men det är bara det att gubben är snorig, och har torkat nästippen med handflatan vi upprepade tillfällen, och är nu blöt av snor på handen, vilket jag gång på gång får på min händer när han lindar tejpen. Usch, urk! Jag står plikttroget och sträcker snällt på halsbandet och är trevlig tills gubben går, men skyndar mig snabbt in på toa och tvättar mig noga när han har gått.

Sådana händelser och många andra har vi att berätta från butiken, och man får aldrig upphöra att förvånas över hur många olika människor det finns här i världen, haha!

Nu på kvällen har jag och Tippan varit och hälsat på hos Therese och hennes hund Elsa. Tippan trivdes där och det känns skönt, för imorgon när vi åker till Stockholm över helgen ska hon få vara där. Vi tog sällskap till stallet där Lena var och longerade Bally.

Nu ska jag packa. Kram på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

*haha*
Jisses vad myyysigt med lite snor... Uäck!
KRAM!

ErikaSH sa...

hahahahhahahhahhhahhaa, han är rolig!! Vilka original vi har...
Tippan är en riktig prakt-mamma hon!
Jag var och kollade på 3v fralla-bebisar igår, fy sjutton vad söta...
Ha så himla kul i helgen(är inte ett dugg avis, men jag får iaf se Ralf ikväll..)
Kraam

imbra sa...

jag kommer ihåg när jag var alldeles ny på affären och fågeltanten ringde och frågade om man måste sitta och titta på kanariefåglarna när dom badade så dom inte drunknade. jag fatta ju inte att hon var gravallvarlig och svarade att det vore bra om hon införskaffade dykardräkter åt dom. Hon vart inte särskilt road... hehe... kram!