25 november 2008

jag skyller allt på vintern...

Nä, jag har inte lyckats banta 10kg sen igår, men jag har hunnit med att äta Mc Donald´s, käkat saltlakrits och negerbollar. Eller jag var så tarv på något med choklad så jag orkade inte göra själva bollarna, utan åt smeten som den var...

Ja jag har dåligt samvete och måste ta tag i det här sjuka frosseriet nu. NU!!! Jag skyller allt på vintern! Men jag menar, vem tycker det är kul när det blir mörkt vid tre på eftermiddagen, minusgrader och is på bilrutan, iskalla vindar som piskar i ansiktet, hår som blir platt och alldeles statiskt, hud som blir torr, bylsiga kläder, kalla fötter, halt väglag listan kan göras hur lång som helst.

Man blir ju inte direkt sugen på att vara ute i skog och mark och gå långpromenader med hunden, som också fryser så hon skakar, eller gå powerwalks för att inte ens bli svettig, utan bara lite varmare än tidigare, men få örvärk för att vinden består av is, och mössan har åkt upp...

Nä, jag tycker det borde vara en mänsklig rättighet att få åka till ett väldigt varmt land så här års, och inte behöva komma tillbaka förrän våren har slagit till och vårblommorna står tätt i rabatterna och gräsmattorna är gröna...

Förutom att fortsatt varit fet och frusen och utan motivation, har jag idag hunnit med följande:
*ridit
*jobbat
*handlat julklappar till systrarna
*sett film med hjärtat

Ok, här kommer EN positiv sak, jag är ledig imorgon!!! Kram på er

2 kommentarer:

Ida sa...

Oj, vad du är ute i god tid med klapparna! Vad duktig du är! Vad önskar du/ni er då? Idag har jag varit på IKEA o handlat lite till huset, är så himla roligt! :)
Njut av ledigheten nu!
Massa kramar!

Ida sa...

Stora syster! Var är du? Dags för en uppdatering eller två nu! :)