06 november 2008

full rulle...

Imorse hade jag som sagt morgonfodring och utsläpp i stallet. Usch det var ca sex minusgrader när jag var upp i ottan. Fick skarapa rutan, vilket jag gjort varenda morgon i och för sig, på bilen innan jag kunde åka. Släppte ut hästarna och medan dom åt hö, fixade jag stallsysslorna. När jag var klar med det, tog jag in TC och och gjorde iordning honom för ridning. Hade lagt ut cavaletti på böjt spår, som var upplagda i ytterkant, så TC fick lyfta lite extra på tassarna. När det funkade i båda varven, fortsatte jag att rulla över ett kryss på volten, med bibehållen galopp och form. När det funkade, upptäckte jag att jag var SEN!!!

Det var bara att skynda sig som fanken, in med hästen, av med grejorna, på med täcken, ut i hagen, städa av i stallet, plocka undan hindren i ridhuset, ta bilen hem, byta om och vara klar i tid för möte i Falun. Pust! Jo, jag hann precis.

När mötet var klart hade jag bråttom till jobbet istället, och att hinna få i mig lite lunch också. På jobbet har vi inte direkt stressat iaf. Skönt!

Nu på kvällen efter jobbet har jag och M varit och hyrt tre filmer och käkat pizza på Pronto. När vi kom hem gick vi med Tippan på promenix. Lena var förbi en sväng, innan vi äntligen satte oss i soffan för att kolla på en av de tre filmerna.

Imorgon är det fredag och full rulle igen. Hörs då. Kram på er

Inga kommentarer: