02 oktober 2008

jobb, trots förkylning...

Imorse var det en sån där jobbig morgon när klockan ringde alldeles för tidigt. Släpade mig upp och preparerade mig med Alvedon och klädde mig varmt med både lammullströja, oljerock och mössa. Begav mig till stallet för att utfodra hästarna och släppa ut dom. Mockade och bytte vatten i tunnan i hagen, innan jag åkte hem. Var alldeles slut och svettig när jag kom hem, men kände mig lite bättre efter en dusch. Fånigt hur färdig jag blir när jag är förkyld. Vilade en stund på soffan efter frukosten.

Lunchade med Lotta innan det var dags att börja jobba. Dagen gick ovanligt fort och när klockan var sex och vi stängde, var det dags för personalmöte. Vi käkade pizza och tog upp en massa punkter som behövde ventileras och fattas beslut om. Det var ett bra möte och vi ska genomföra en del nya project.

Nu har jag sett på både "Du är vad du äter" "Lyxfällan" och "Hells kitchen". Mår kyvens och ska genast gå och bädda ner mig och min förkylning och be till högre makter att den mirakulöst försvinner till imorgon bitti. Har jobb fredag dag och natt, lördag dag och natt så jag har inte tid med detta hostande, snörvlande och febrande.

Tur att Tippan varit med sin husse i skogen idag, värre är det med TC som har fått vila i två dagar, men han kanske tycker det är skönt. Vi får hoppas. Kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu hoppas jag att din förkylning ger med sig snart, så här kan vi ju inte ha det! Hoppas du är på benen tills på måndag så kanske vi hinner med en sväng i skogen på våra fyrbenta. Kram min vän