01 oktober 2008

Mitt dressingroom!

Välkommen in i mitt dressingroom. Jag är inte riktigt klar, men jag vill visa vad jag har hållt på med dom senaste dagarna. Ovanför är mitt sminkbord, med silverfärgad spegel. På sidorna har vi platsbyggda garderober som hjärtat gjort.
Tippans klädhäng, en del av det...haha!
Min nyinförskaffade byst, att hänga outfits på.
En hylla mitt i klädhängen att ställa fina saker på och självklart en till spegel. Stor helkroppsspegel finns vid ingången.
Kläder, kläder och åter kläder. I Love!
Knäppt från ingången. Längst bort bortanför bysten är ingången till vårat sovrum. På höger sida finns fyra garderober som är fyllda med hjärtats och mina kläder. Skönt att gömma undan tex jeans, T-shirts, strumpor och undies och rena häst och hundkläder.
Det här är under trappan till mellanvåningen. Den hörnan är inte riktigt klar än, men så här ser den ut nu. Byrån är från spanien och handmålad, som jag har fått av min kära mormor.
I hylln kan man ha lite olika saker som skapar blickfång.
Fina askar med fina saker *fniss*
Mina favorit miniväskor från Friis & Co. Perfekt för mobil, plånbok och läppglans!

Vad gillar ni det lilla hatthänget längst bort?
Ska köpa flera trägalgar så jag kan hänga lite mer.
Mina festskor får matcha Tippan festhalsband. Jag är så här fånig men Lena du vet hur kul det är?!
Nyinköpt ljuslykta i rosa fattigmansglas med silver och kruka i endast fattigmanssilver. Köpta på Blomsterlandet här i stan.
Miniorkidé i liten kruka och en likadan som jag har värmeljus i, också i fattigmanssilver. Även dom köpta på Blomster Landet. Krukan till höger i rosa och guld, känner ni kanske igen från IKEA.


Här är mitt väskhäng.
Hattar och väskor. Är det nån som vill komma hit och leka affär? Haha!
Tippan ville också vara med.
Vad tycker ni blev det fint?
Jag är nöjd över att var sak har sin plats. Mycket lättare att hålla ordning då. Och för er som inte vet så var det här tre mörka små källarförråd när jag och A träffades, och vårat sovrum (som ni får se en annan dag) var verkstad. Kul att göra om.

Kram på er




6 kommentarer:

Anonym sa...

Näääääääääääää!
Du fåååååååååår inte visa såna bilder!!!
Vi måste ju bygga ut huset juh!!!!

Det blev verkligen jättefint!

KRAMAR!!!

miss coctail sa...

Hur fuskigt är inte det där? Jag kommer och hänger lite av mina kläder där också;) Superfint! kram

Anonym sa...

Ohhh så fint det blir, nu är det snart dags för dubbel invigning av våra walk-in closets, tihi! Kommer snart och hälsar på och går husesyn. Kramis

ErikaSH sa...

Kanonfint ju! Förstår att du är lycklig nu.. =)

Ida sa...

Oj så snyggt du fått det där nere! Kände nästan inte igen mig nu :) Byrån från mormor är uuunderbar! Nu blir jag inspirerad att iaf måla mina klädkammare vita, så tråkigt (och mörkt) när de är i trä... Men just nu är de fulla av flyttkartonger som vi inte orkat plocka upp och har gömt undan ;)

Hoppas din förkylning blir bättre snart, inge skoj att vara sjuk :( Speciellt inte när man känner att man "måste" jobba. Själv går jag 12-timmarsskift nu i helgen, ikväll och imorgon kvar - sen ledig S J U dagar! :D Och förhoppningsvis har jag fått internet då med, så jag kan börja blogga och följa mina systrars liv igen!

Försöka ses snart kanske? Vore mysigt!

Massor med kramar!

ps. Katterna har vågat sig ut och börjat fånga möss på landet nu. Vi är sååå stolta föräldrar ;)

Stolt Mamma sa...

Men oooh vad fint!Kanske måste sno tillbaka Olivers lekrum och göra om lite =) hihi...
Nu ska jag uppdatera mig om sjuklingen,hinner ju inte läsa dina inlägg så ofta..grr!=/
Du (och alla på jobbet..okej kanske inte svetto-fetto) är välkommen hem till mig på fika när ni vill och kan och har lust! =) Vore kul med lite catching up!
Kramkram!