19 september 2008

en liten skatt...

Imorse var jag och Tippan i vanlig ordning i stallet. Jag fixade iordning till TC, medan hon kollade i alla boxar efter något ätbart och under hyllan som stallkatterna äter på förstås, för där kan det var mycket gott spill. När det är dags för höpackning på loftet är hon snabb uppför trappan, har man tur kan ju stallkatterna ligga där och sova, och vad är väl roligare än att tracka en stackars katt?! *haha* När det är dags för intag av häst eller påfyllning av vatten i hagen måste hon tydligen alltid kolla gödselstacken. Nej, hon äter inte hästskit faktiskt, utan letar hästmat och annat gott som kan vara utslängt där.

När det var dags att åka hemöver igen ringde hjärtat och vi bestämde lunchdejt på stan. Vi käkade buffé på kinarestaurangen innan jag började jobba. Vi hade mycket att göra idag, med både varor och kunder, och jag hann inte ens fika. Blir lätt lite låg när jag inte äter med jämna mellanrum. helst var tredje timme, då mår jag bäst.

När jag kom hem åkte jag och hjärtat iväg och inhandlade en liten efterlängtad skönhet-till mig! En Asus Eee PC som är vit!!! Förstår ni vad söt den är?! Jag bloggar mitt första inlägg från den nu. Lägger upp bild snart så ni får se hur den ser ut. Det medföljer en liten svart väska till den, men jag skulle självklart vilja ha en rosa. Måste kolla om det finns tillbehör på webben.

Pojkarna kom till oss ikväll efter en vecka hos sin mamma. Vi åt tillsammans och myste med tända ljus. Hjärtat lagade sin goda plankstek, och det doftar varmt trä i hela huset. Gott och mysigt! Imorgon är det dvärgpinscherträff för mig och Tippan. Ska försöka komma ihåg att ta bilder så ni får se. Kram på er

Inga kommentarer: