16 augusti 2008

tävlingsdag...

Idag gick Tc mycket bättre och det resulterade i en felfri runda och rosett. Andra klassen tvekade han lite i anridningen till femte hindret, men jag klämde på honom och då hasade han in i hindret, som revs, men sen skuttade han över det och då fortsatte jag resten banan. Man brukar göra det då man kommer igenom hinderstöden, men domaren hade tydligen ropat vänta, vilket jag inte hörde, så då blev jag ju utesluten. Hur som helst spelar det ingen roll, för jag är nöjdare med honom den här helgen än förra. Han svarade mycket bättre framåt och var påverkbar mellan hindren. Hade bra tempo i båda klasserna, men han blir fortfarande lite lång i formen mellan hindren. Bara att träna vidare. Kul hade vi iaf, och det är huvudsaken. Hade tyvärr ingen med mig idag, utan åkte själv, men det gick väldigt bra faktiskt. Alltid roligare att ha sällis och snacka lite strunt.
Nu ska vi ut och åka hoj några timmar, och ikväll är det vaktjobb för både mig och Hjärtat. Kram på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaja, en uteslutning är ju inte hela världen, irriterande så klart, men huvudsaken att man känner att man har hästen med sig :) Grattis till 0-an i första klassen iaf!

Om du har lust nån dag så får du gärna ta med dig Tippis och komma hit så jag får träna lite på vovve-fotografering, är på hugget nu *haha*

Kramisar!

Nutti sa...

Svar Milla:

Ja det vill jag gärna! Vore kul att se fina bilder på henne. Vi får höras. Kram

- sa...

Hej hej! Aldrig fel med en CR-rosett. Men dem har blivit mycket hårdare på det där nu, att man inte får riva hindret först och sedan trycka över hästen. Typiskt att du inte hörde det :/ Men bra att du var nöjd iaf! =) Kramis