06 juli 2008

våran resa...

Vi tog tåget ner till Stockholm, jag Erika och Lotta. När vi kom fram åkte vi vidare till Älvsjö och Stockholmsmässan där World dog show 2008 hölls av stapeln. Hörde en siffra om 32 000 hundar som ställdes ut under WDS, så det var många hundar att kolla på. Här på bilden är det inte utställning, utan dom visar upp svenska hundraser, mest jakthundar. (Mobilbilder)
Fransk bulldog kollade vi in lite extra, eftersom Erika har sin Doris.
Dom är så otroligt charmiga med sina läten, för jag tror ingen av dom kan skälla, utan har lustiga läten för sig istället som inte går att förklara här, haha! Kolla in stilen på den vita...
När vi hade varit på utställningarna hela dagen tog vi bussen till vårat hotell. Clarion hotell på södermalm. Ett nybyggt hotell med fräscha rum och otrolig frukost. Vi gjorde oss iordning och gick ner i hotellbaren, där vi blev bjudna på en drink. Vi satte oss på den soliga uteserveringen i väntan på att bussen skulle ta oss till middagen. Jag i solen.
Lotta njuter också i solen pratandes i sin mobil.
Erika verkar nöjd med vädret och sin drink.
Vi åkte buss i 45 min och när vi väl var framme hade vi kommit till Almare Stäket Polo country club. Här hade dom tydligen flera av ringarna som tillhörde WDS. Vi gick förbi en massa små stall döpta till olika namn som tex "Träningsstallet" "Havrelådan" och här på bilden ser ni "Polostallet", så jag fick lov att ta ett kort. Själva middagen, som var för domare, funktionärer och VIP inbjudna, var ingen gormandupplevelse, om man säger så. Plastmatlådor i ett stort partytält. Vi tog första bästa buss hem efter vi avslutat "den fina middagen" med en korv med bröd. Haha! Vilken flopp!
Här sitter jag och Lotta efter plastmatlådan och väntar på bussen.
Väl hemma på Södermalm igen var vi så trötta och lite besvikna, så vi gick och lade oss och glodde på TV. Det var riktigt skönt kan jag lova. Dagen efter började vi med den utsökta frukosten. Det fanns massor att välja på och vi tyckte nog alla tre att det hade varit bra med dubbelt så stor magsäck. När vi duschat och checkat ut gick jag och Erika till min mamma, som bor på Södermalm, och hälsade på. Lotta åkte och träffade sin mamma, som också bor i Stockholm. Jag och mamma gick en liten sväng i det underbara vädret, medans Erika var iväg och träffade en kompis. Mamma bjöd på en otroligt god matpaj som hon lagat, och till efterrätt hade hon gjort en supergod kolapaj, kan man nog kalla det, med grädde, jordgubbar och banan ovanpå. Mums! Min mamma hon vet hur man skämmer bort! Hade velat stanna kvar hos mamma några dagar till, men 17.44 gick vårat tåg hem till Dalarna igen.

Väl framme i Borlänge mötte jag upp Lena, Andreas och Jenny på Broken Dreams där vi avnjöt en riktigt god middag. Mycket bättre än VIP middagen! Haha! Trevligt har jag haft både med mina resekamrater och med mina middagskamrater. Tack mina vänner! Kram på er


1 kommentar:

m i l l a h . s e sa...

Då missade vi inget iaf när vi åkte hem.....
Kramisar!!!!