08 juli 2008

lätt att bli lat...

Nu har jag semester från mitt jobb på DjurMagazinet. Gissa om det är superskönt?! Det som är mindre skönt är att man dom första dagarna blir så himla lat, nästan orkeslös. Jag vill ju göra en massa saker här hemma i huset och på gården, som jag annars inte hinner, men nu känns det nästan som om jag har sovit och vilat sen i söndags. Slöseri med dyrbar tid!

I söndags gjorde jag inte många mer knop än att jag red TC och gick med Tippan. Vi hämtade hämtmat och glodde på film.

Igår var vi på möte i grannstaden Falun angående familjehem klockan nio på morgonen. Vi var klara lagom till lunch och passade på att äta på en chinarestaurang där. Hua tyvärr ingen rolig mat där, helt smaklös. Kikade in på DjurMagazinet i Falun och hejade på kollegorna innan vi åkte hem.

Jag hämtade upp E hos hans mamma och vi åkte till Kupolen för att handla lite kläder åt honom. O fick lika mycket kläder häromdagen. Vi köpte badshorts, vanliga shorts, två linnen, fyra par kalsonger, flippisar, solglasögon, och en plånbok. Så nu är grabbarna rustade tills vi ska utomlands den 22/7. Jag köpte en stor strandväska, en liten strandkjol i korallfärg och ett halterneck linne i ljusgult. Fan, jag lär köpa en ny kamera, så ni får se lite bilder. Det är roligare med bilder i bloggen, eller hur?

På kvällen jobbade vi på ungdomsdisco på Cozmoz. Det är den årliga fotbollscupen, Dalecarlia i stan. Vi hade ca 800 dansande ungdomar, trevligt! Nu ska jag åka och rida. Kram på er

(Kom ihåg att jag blir glad om ni skriver en liten kommentar här nedanför, även om jag inte känner er. Kram)

1 kommentar:

ErikaSH sa...

Njut av semestern nu stumpan! kraaam