03 juni 2008

uj, uj, uj...

Vad tiden går fort! Jag hinner inte ens blogga ju, utan njuter mest av det vackra vädret. Låg på bryggan, i sommarstugan hela söndagen och solade, sov och myste. E han badade hela tiden och O fiskade och hoppade på stenar. Vi åt grillad kyckling och grönsaker på den soliga altanen och njöt av sol och ledighet.

Lördagen hann jag med mycket. Började med hopptävling i Falun, med TC. Första klassen var en stilhoppning. TC gick kanon, och var verkligen påverkbar inne på banan. Fick 35 stilpoäng, tre poäng från segraren, och hamnade på fjärde plats! I andra klassen gick han också bra, men vi fick ett stopp. Han låg rätt och kunde lätt ha hoppat, men ibland är han lite bekväm, och bjuder inte till, tillräckligt. Resten av banan gick galant, och jag är nöjd.

Hem igen efter stallfix, och duschade och gjorde mig iordning för 145 års kalas. Vi åkte dit till halv fem, och skålade tillsammans hela tjocka släkten på mammas sida. Champagne och jordgubbar i trädgården, sen vidare till Wåhlstedts i Dala-Floda för middag. Vi åt en enormt god middag, helt egenproducerat från gården. Lammstek, svampsås (gudomligt god) potatis, kokta rödbetor, med smör, tomatsallad, varmt hembakat bröd, allt krav odlat direkt från gården. Gudomligt gott! Vi satt i ett omgjort fäjs (ladugård) och det var både mysigt och trevligt att få träffa alla. Till efterrätt fick vi hallon och gräddtårta, mums! (Ja jag fuskade kvällen till ära, äter ju annars efter LCHF (low carb high fat) metoden, vilket passar mig bra eftersom jag älskar att äta, men vill gå ner i vikt.) Nog om det, vi bestämde oss för att göra denna middag till en familjetradition, att ses en gång om året vid den här tiden. Jul och midsommar har ju alla fullt upp på olika håll, så det här passar bättre.

Nu är det dags att gå och sova. Skriver mer snart, så jag får berätta ikapp lite. Kram på er

1 kommentar:

Ida sa...

Grillat, mums! Och jordgubbar! Roligt att hoppningen gick så bra :) Och morfar din verkar bättre, skönt!
Massa kramar!