04 juni 2008

alldeles för mätt...

Har kort arbetsvecka denna vecka, bara tre dagar, men i måndags var jag till stallet på morgonen och hem för att duscha och klockan fem i tolv stod jag givakt på jobbet. Erika frågade vad jag gjorde där, och jag påminde henne om att jag faktiskt jobbar där! -Men du är ju ledig idag, säger hon. Jo då, mycket riktigt var jag ledig, för jag skulle normalt sett ha jobbat hela helgen, och då är man som sagt ledig måndag. Det hade jag glömt eftersom jag tagit ledigt hela helgen. Behöver jag säga att jag med lätta steg lämnade jobbet för en ledig dag i solen!

Kikade en stund på Darling som satt och tattuerade sig, (i sex timmar) innan jag åkte hemöver. Hade en skön hemmadag och låg och lapade sol på takterassen. På kvällen åkte jag och en kollega för att göra ett vaktpass på Cozmoz. Hiphop festival i repris, och nej, det lät inge bättre denna gång heller, haha!

Tisdag och onsdag har jag jobbat som vanligt. Red i morse och Tippan var med och sprang. Varmt för henne nu att springa med, men så fort vi kommer tillbaka till svala stallet och hon får dricka vatten i hästhinken, så slutar hon flåsa. Efter jobbet ikväll var vi ut och åt tillsammans vi kollegor på DM. Uteserveringen på Broken Dreams badade i sol, och det kändes som att vara i utlandet. Hur skönt som helst! Vi käkade förrätt, varmrätt och efterrätt. Det var underbart gott, men jag är så mätt att jag nästan dör.

Väl hemma igen tog jag och E med oss varsin hund och tog en lång kvällspromenad. Gick förbi Shell så E fick köpa lite godis och forstsatte sen en runda. Mycket studentfirande, sommarlovs firare i farten, på moppar, cyklar och traktorvagnar.

E hade sin skolavslutning i dag klockan 14, och O hade sin igår klockan 19. Vi var i kyrkan igår och lyssnade på sommarsånger, men idag kunde jag inte vara med, eftersom jag jobbade. Imorgon hopptränar jag och Anna på morgonen, efter det jobb på DM och på natten vaktjobb. I helgen blir det Strömsholmstävlingarna med mina systrar. Kram på er

Inga kommentarer: