29 maj 2008

nu börjar det likna något...

Vädret alltså! Helt underbart vackert, soligt och varmt! Synd bara att man ska hålla på och vara på jobbet i tid och otid. Igår var jag iaf ledig, men när man har en ledig dag, har man ju hemskt mycket man ska göra, så det där med att ligga i solen och slappa, hann jag inte med. Däremot röjde vi på trappan och städade den övre gården, som fortfarande efter ombyggnation inne, så ut som f-n rent ut sagt. Vi fyllde hela släpvagnen full med skräp, byggspill och gamla utemöbler som gjort sitt. Nu är bara grillen kvar på trappan, precis som det ska vara. Vi ska snygga till runt trappan och närmast husväggen och lägga grus närmast väggen, där vi inte har någon rabatt. Varken jag eller Anders är överförtjusta i att pilla i trädgården, så det ska vara lättskött och helst snyggt ändå. Grusgången behöver kantas om och fyllas på med nytt grus. Vägen upp till huset, samt hela nedre gårdsplanen skulle också behöva grusas om. Vi får se vad vi hinner med i sommar. Högst på prioriteringslistan ligger nu takterassen. Där skall räcket målas och ett tak byggas, så utemöblerna kan stå framme, och vi kan få lite skugga. En del där uppe blir fortfarande lämnad utan tak, så man kan sola också!

Idag skulle jag ha varit på hoppträning i Bäckan, men dom lade om grupperna och började tidigare, så jag hann inte dit i tid. Istället hoppade jag hemma, och Lena hjälpte mig lite. Hoppade bana och det gick som bäst sista rundan, då jag fick flyt genom hela banan. Tävling på lördag igen i Falun. Ska bli roligt! Efter det ska vi och pojkarna till Floda och träffa släkten på mammas sida, för att fira 145- års kalas! Ska bli roligt att få träffa alla och jag har tagit ledigt på söndagen också, för att hinna umgås lite mera. Nu är det snart sovadax. Kram på er

2 kommentarer:

- sa...

Nu måste det vara bloggdags igen!! :) Kul att det gick bra i helgen, när är nästa inplanerad? Nu när ni börjar komma igång igen :) Kramis

Nutti sa...

Svar Hanna:
Ja, visst är det bloggdags, men det är så svårt att hinna, man vill ju bara njuta av det vackra vädret!!! Kramis