09 juni 2008

solig helg...

Helgen har varit skön med häst för hela slanten. Åkte i fredags på morgonen och mötte upp mina systrar Ida och Hanna på Strömsholm. Sen tillbringade vi tre dagar i gassande solsken och kollade på banhoppning, dressyr och fälttävlan. Vi bodde hos min styvmor Maria och hennes sambo "Nalle" på deras mysiga lilla hästgård en bit från Strömholms ridskola. Maria byggde banan på den tvåstjärniga fälttävlansbanan och "Nalle" den trestjärniga, så det var extra kul att få en visning av terränghindren och dess svårigheter.

På kvällarna satt vi i trädgården och åt middag tillsammans och kollade på kort från barndomen, jösses vad vi skrattade!!! Handlade en del roliga hästgrejer, som sig bör när man är på sådana där tävlingar! *ler* Det blev bla jodhpurs, tävlingsskjorta, piké t-shirtar, Polo Sport långärmad top, shabrak, ett sött rosa täcke till Tippan, med grå döskallar på mm.

När jag kom hem på söndagkväll hade hjärtat snott ihop en härligt god kycklingsallad, och jag tror jag fick ny energi efter maten för då åkte jag till stallet och red TC. Red dressyr på utebanan samtidigt som två andra. TC gick bra och var rolig att rida. Tippan låg vid ridbanan tills jag var klar, och var nöjd när hon äntligen fick springa av sig när jag skrittade ut en sväng efter dressyrpasset.

Idag var det jobb som vanligt men på förmiddagen var jag och Tippis till stallet. Jag red samtidigt som Anna och Fresh på utebanan. Dressyr idag också, men jag lade in lite lydnads övningar över upplagda bommar. Lugnt på jobbet idag också. På kvällen har jag faktiskt inte gjort många knop. Vi åt grillspett och grillad majskolv, sen var det TV och skön soffa som hägrade. Kram på er

3 kommentarer:

- sa...

Blev Tippis glad för sitt fina täcke? :) Sharon blev då väldigt nöjd med sin alien-flughuva :) Kraaamis

Nutti sa...

Svar Hanna:

Haha, ja den såg verkligen ut som en alien!!! Jo då hon blev så stolt när hon fick på sig sitt täcke, men hon bad om att få vänta till i höst, med att använda det...

Kramis

ErikaSH sa...

Kul helg du verkar ha haft och brun som en bajskorv var du oxå!! Bananmackor är smarriga som attan men inte så nyttiga.. =/ Kan berätta på jobbet hur man gör! Kraam