23 juni 2008

SATC-the movie

Äntligen har jag sett Sex and the city filmen! Blev bjuden av min kära kusin Jolin, som en försenad födelsedagspresent. Hon är också SATC frälst som jag, och vi blev inte besvikna kan jag lova. Ååå, vad bra filmen var! Jag ska se den flera gånger. Jag både skrattade och fällde nån liten tår, men framför allt hade dom än en gång fångat den härliga stämmningen och närvaron som serien bjuder på. Som ett kärt återseende, haha! Tack för en trevlig kväll kusin Jolin.
Efter filmen var jag hem och bytte om och hämtade Tippan, sen tog jag och pojkarna bilen till stan för att kolla på när dom "bygger om " stan för Peace & Love festivalen. Inte lite att ordna med precis. Permanenta staket och räcken skruvas ner och gator med refuger, ska jämnas ut och fyllas med stenmjöl, för att folkhavet framför scenerna inte ska göra sig illa. Scener ska byggas, avspärrningar runt hela stan ska sättas upp, bänkar ska flyttas, ja listan skulle kunna göras hur lång som helst på hur stan görs om för tre festivaldagar.

En av scenerna, och ett folkhav, som vi ska hålla ordning på.

Hjärtat började jobba redan igår, med att bemanna campingen med vakter. Festivalbesökarna har i allra största grad redan börjat välla in, och det står inte på förrän campingen redan är full. Själv börjar jag på torsdag, kanske onsdag redan, och jobbar då 14-04 i tre dygn. Får se om jag orkar blogga då, hehe! Kram på er

Inga kommentarer: