21 juni 2008

Midsommar i stugan...

Vi har varit i vår underbara sommarstuga och firat midsommarafton. Vädret har varit ok men jag saknar den riktiga värmen vi hade för två veckor sen. Slumrade till nån timme ute i hammocken, med en filt över mig, som mamma lagt på mig, och med himlen som tak och lyssnade på vinden i träden, så rofyllt! Vi har ätit gott och myst vid brasan på hassiendan. Bara att äta utomhus med utsikt över sjön, som bara ligger några meter ner, gör riktigt gott för själen. Helt underbart!
Vi jobbade i Nås folkpark på midsommarnatten. Vi var sex stycken ordningsvakter, men hade gärna varit fler, eftersom ungdomarna ville slåss med varann till höger och vänster, mest hela tiden. Blir så matt, det är så himla onödigt. Åk dit och ha kul istället.
Här är våran naturtrappa ner till bryggan. Jag badade inte det var för kallt, men det gjorde Nova, våran schäfer som syns på bilden överst. Hon dyker i från bryggan om och om igen, och älskar verkligen vatten.

Nu är vi hemma igen efter två nätter i stugan, och ska snart åka och jobba igen som vakter i Svärdsjö på någon tillställning. Berättar imorgon vad det blev. Nästa vecka kör Peace & Love festivalen igång här i Borlänge, och det betyder non-stop jobb för mig och maken. Kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Mys mys! Kram från lillasyster H