19 juni 2008

"Det stora slaget om Dalarna"

Igår efter jobbet hade vi personalfest tillsammans med falubutiken och morabutiken. Det var Anders från Royal Canin som hade ordnat med denna trevliga tillställning. Först träffades vi alla för att bli indelade i två lag, ett rött och ett svart lag. På tröjorna stod våra namn och texten: "Det stora slaget om Dalarna", och "Det är för mycket sport inom idrotten". Haha! Det bjöds på både öl och alkoläsk och några av oss hann spela "plank" innan det var dags att käka. Anders hade grillat fläskfilé, majskolvar och halomiost. Till det var det potatissallad och bröd. Mums vad gott det var. Sen var det dags för brännboll. Gissa om vi var en hoper otränade men viljestarka kämpar. Jösses vad skoj det var! Bilderna har jag lånat från Millans blogg.
Här sjunger vi norsk karaokee, och laget gissar vad som spelas i lurarna, medans man försöker återge det man hör. Inte alls lätt faktiskt, men roligt!
Min tur att sjunga en truddilutt. Nordman...i lågornas sken... Ja dom gissade rätt iaf.

Vi hann även spela en massa fotboll, och det är ju tyvärr så att mina horn växer ut när det är tävling, man vill ju vinna! Trots våra hjälteinsatser och offringar så segrade det svarta laget...

Vi hade iaf superduper kul och jag hoppas vi kan göra om det snart igen. Paddling, tävlingar, tält och grillning nästa gång kanske?! Tack för en trevlig kväll. Kram på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja uscha vad dålig jag blev! Inget skoj alls, men... inte så mkt att göra åt.

Men jag vet en som mådde ännu sämre än jag! Iaf dan efter... Kan du gissa vem? Haha...

Ha en glad midsommar!
Kram Saija

Nutti sa...

Svar Saija:

Haha, jag vet precis vem du syftar på h*n var inte så kaxig dagen efter...hihi!

Men som man dricker får man må...

Trevlig midsommar till dig också stumpan. Ha en mysig helg. Kram

ErikaSH sa...

Mer firmafester!!! Ha en bra helg stump!