15 juni 2008

hem till Storvik...

Efter jobbet igår åkte jag hem för att hämta hundarna och göra mig iordning. Tog sen bilen och åkte till pappa i Storvik. Syster Josefin har ju slutat nian och vi träffades för att fira detta med smörgåstårta och marängsviss. Pappa hade dukat så fint med långbord på den stora terassen, men vädret ville annorlunda. Det fullkommligt öste ner regn och vi fick flytta in kalaset i vardagsrummet istället. Det blev trångt med 20 personer, men finns det hjärterum, så finns det stjärterum...haha! Det var trevligt och mysigt att få träffa alla, och jag säger alltid att vi måste ses oftare, men tiden räcker sällan till... får se till att omproritera helt enkelt.

När jag kom hem till Borlänge igen passade jag på att titta in till Lotta, som jobbade på Broken Dreams. Köpte med mig underbart goda potatisskal med bacon och ost på och till det god vitlökssås. Så himla gott, men jösses vad jag har fuskat med maten denna helg. Känner mig som en spärrballong och har lite dåligt samvete. Jag får helt enkelt powerwalka som bara den och rida hårda träningspass. Det behöver TC också, för han börjar få en liten gräskula...haha!

Är så in i bomben slö idag bara. Tror det är all skräpmat som jag lyckats klämma i mig dom senaste dagarna, som spökar. Helt orkeslös och lite likgiltig, och det är inte likt mig. Hoppas det känns bättre när jag äntligen har orkat tagit mig iväg till stallet och ridit, gått långis med Tippan och hängt in all rentvätt...pust! Kram på er

1 kommentar:

ErikaSH sa...

Jag har oxå fuskat i helgen.. Vi får se till att peppa varann i veckan! Syns i mön, kraam..