14 juni 2008

skolavslutning & brand...


Min minsta lillasyster Josefine slutade nian i onsdags. Stort grattis till dig lillasyster! Se så himla vacker hon är i sin fina klänning!












Jag snodde bilderna från min äldsta lillasyster Ida´s blogg. Lika vacker hon, som en liten älva!
















Igår var jag ledig och hade hovsagaren i stallet för skoning av TC. Framåt kvällen lastade jag TC i transporten och sen hämtade jag och Tippis upp Lena på vägen, och styrde kosan mot Ilbäcken. Det är en fin liten privatägd ridanläggning som ligger på väg upp till Vansbro. Där red jag för en tränare som heter Maria Grahne. Träningen gick bara bra.

På hemvägen tittade vi förbi pojkarna och hjärtat, som campade i husvagnen i Floda. Det är den årliga mc-festen och grabbarna skulle få vara med första natten, för dom älskar att campa. Vi käkade där jag och Lena och fortsatte sedan hemöver med häst och släp. När jag äntligen kom hem och fått på mig morgonrocken och sjunkit ner i soffan, ringer hjärtat, lite smått skärrad, och talar om att husvagnen brunnit upp!!! Som tur var hade ingen kommit till skada, vilket är huvudsaken, men brandkåren sa att det var verkligen tur att ingen gått och lagt sig, för dom hade aldrig hunnit ut... Usch! Brandorsaken verkar ha varit en kortis i en kabel, och vagnen var bara två år... otäckt!

Jag hämtade hem pojkarna och hundarna och tog med mig nya kläder till maken samt sovsäck. Nu får vi försöka göra en lista på vad vi hade i husvagnen, så som kläder, mc-kläder, hjälm, dator mm mm.

Jobb imorgon lördag, sen skulle jag velat åka till syster Josefins avslutningssammankomst hos pappa, men jag får svårt att hinna det eftersom jag är ensam hemma med hundar och häst. Vi får se hur det blir. Dags att sova nu iaf. Kram på er

1 kommentar:

ErikaSH sa...

Men herregud!! Tur att ingen blev skadad..