16 juni 2008

blev pigg ändå...

Trots att jag var så himla slö och trött, så gick det på nåt vis över efter en stund. Tur var det för jag hade ju en del att göra. Tog tag i all rentvätt som låg nere, och vek och hängde in den, vilket tog ett tag. Sen bäddade jag rent vår säng och lade på ett nytt överkast, som jag köpte för någon månad sen. Dammsugaren fick göra ett grundligt jobb på nedre våningen också. Tvättade ett par tvättar och körde en maskin disk. När jag var klar med det åkte jag och Tippan till stallet där jag red ut på TC och Tipp sprang med.

Jag och hjärtat samt pojkarna kom hem samtidigt och idag åt vi hämtmat. Varför bryta trenden med dålig mat nu?! Haha! Imorgon är det måndag och dags för nya mat tag för mig. Efter maten spelade pojkarna på datorn och hjärtat somnade på soffan, trött efter en hektisk helg med lite sömn, men jag var lite rastlös. Vädret hade plötsligt vänt, solen sken och himlen var alldeles blå, så vad kunde passa bättre än en långpromenad med Tippan?!

Vi gick en härlig runda på drygt 1,5 timmar och satt på en brygga vid älven en stund, och bara njöt. Gud vad jag älskar vatten! Så rogivande och vackert. Både jag och hjärtat vill ju bo vid vatten, men det blir ett senare project när pojkarna har flyttat kanske. Helst i ett gammalt torp med sjötomt, lantligt inrett med alla bekvämligheter, det är min dröm!

Vad är din dröm? Kram på er

1 kommentar:

Ida sa...

Lantligt men med massa bekvämligheter låter perfekt, och så vatten på det! :)
Roligt att ses i lördags, måste bli oftare! Jag o hanna får ta en tripp med bilen till dig då o då, luncha lite och shoppa loss på kupolen, är ju faktiskt rätt nära :)
Kramar!