23 maj 2008

tävling imorgon...

Min dag började med att jag åkte till stallet, efter intagen frukost. Hade Tippan med mig och efter stallfix så red jag ut en liten vända, så TC fick röra sig lite och likaså Tippis. Putsade sadel och bytte schabrak.

Lagade lite lunch och gjorde mig iordning för att åka till jobbet. Idag hade vi äntligen mera kunder i butiken, för den här veckan har varit alldeles för lugn för min smak. En av våra praktikanter gjorde sin sista dag, och bjöd på kladdkakemuffins med tjock chokladglasyr, min absoluta favorit, så jag fuskade och åt två stycken.

Nu på kvällen har jag och E varit i stallet igen. Tvättade TC och putsade träns och skydd, så allt är fint för morgondagens hopptävling. Nu var det längesen jag tävlade så det ska bli skoj att få komma ut. Vi hjälptes åt att ta in alla hästarna och nattade dom, innan vi åkte hem för att äta grillat, sallad och bea, med ett glas rött vin. Himlans gott det där!

Nu är det snart sovadax, men jag skriver imorgon om hur det gick på tävlingen. Kram på er!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till imorgon!! Läste om lilla morfadern, usch vad hemskt
:( Kramis

ErikaSH sa...

Lycka till!!

Ida sa...

Mmmmm Muffins! Blir nog fredag för oss till strömsan, jossan hade en kompis som nog kunde fixa stallet på lördag :D Längtar!
Kramis!

m i l l a h . s e sa...

LYCKA TILL IDAG!!!!
Kramar :)

Nutti sa...

Svar alla:
Tack för alla lycka till på vår lilla tävling! Ni är så gulliga! Kram på er