22 maj 2008

Peace & love närmar sig...

Har nyss kommit hem från hoppträning i Bäckan. Träningen gick bra och det var jättekul att hoppa idag. Det enda dumma är att det blir rätt sent innan man kommer hem. Kom tillbaka till stallet vid 22.00 och skyndade mig att sköta om TC och natta alla hästarna.

Såg att Charlotte Perelli tog sig vidare bland dom tio bästa i Eurovision songcontest, och det avgörs väl på lördag tror jag. Jösses vad många dåliga bidrag det var med förresten.

Hade morgonfodring i stallet i morse, så jag var uppe redan klockan sex. Fixade allt i stallet innan jag åkte hem igen. Duschade och bäddade rent i sängen, sen kunde jag inte låta bli att sova nån timme till. Det är så ljuvligt att krypa ner när sängkläderna är helt fräscha och luktar gott. J

Jag och hjärtat lunchade tillsammans på thaien innan det var jobbdags. Han har många möten nu, nästan varje dag angående Peace & Love festivalen, där han är vaktchef för ca 70 ordningsvakter, så det är lite att pyssla med. Jag har jobbat där som gruppchef ett par år, och det är riktigt roligt, trots att man jobbar dygnet runt typ i tre dagar. Ett år var det så in i bomben hett, så alla svettades så mycket att hela uniformen var helt blöt, med saltränder på byxorna under bältet, och man drack oavbrutet, men behövde inte gå på toa för det. Man kan ju knappast börja klä av sig till linne och shorts, så det är bara att härda ut, haha! Hellre sol än regn iaf.

Nä nu väntar min sköna nybäddade säng, och kanske ett avsnitt av Sex and the city. Kram på er

Inga kommentarer: