18 maj 2008

skön söndag...

Idag har jag haft en ledig, skön söndag. Sov väl till halv tio ungefär, innan jag masade mig upp för att äta stekt bacon och ägg till frukost. Tog sen med mig pojkarna till Kupolen och shoppade kläder till dom. Dom var så duktiga, för förut har dom tyckt att det där med att handla kläder, mest var ett nödvändigt ont, men nu verkar det som att intresset för kläder har blivit lite större. Står väl inte på förrän dom ska impa på tjejerna, och då krävs ett vårdat yttre...haha! Sötisar! Hur som helst så hittade vi lite shorts och t-shirtar och tygskor med döskallar på, bälten mm. Hittade faktiskt hela tre klänningar till mig själv. Somriga sådana, så nu får värmen gärna komma. Undra om jag inte tycker att klänning är det ultimata sommarplagget. Både bekvämt och välklätt på samma gång.

Jag bjöd grabbarna på lunch på Matpalatset innan vi fortsatte våran söndagsshopping tills Kupolen stängde klockan fem. Väl hemma somnade jag ovaggad på soffan. Man blir trött av att jobba natt...haha!

Åkte till stallet vid sju för att fixa iordning till TC, och ta in alla hästarna. Pojkarna var med och hjälpte till att leda in hästarna från hagarna och ta av dom sina regntäcken. E är superduktig, och intresserad och har bra hand med dom stora djuren, medan O är lite mer försiktig. Dom kan ju vara farliga, men han är nyfiken ändå och håller sig lite på avstånd.

Imorgon är det jobb igen som vanligt. Hörs sen! Kram på er

Inga kommentarer: