19 maj 2008

veckostart...

Grattis kära morfar på 75-års dagen!
(Vi ses på lördag på 145 års festen. Mormor 70år & Morfar 75år.)

Då var första dagen i veckan avklarad. Måndagar är alltid lite jobbiga tycker jag, förutom min lediga måndag förstås. Det började inte så bra, för jag var dödstrött imorse, och kom inte upp i tid som jag tänkt, för att hinna rida osv. Istället sov jag bort större delen av förmiddagen och hann lagom göra mig iordning och laga lunch, innan det var jobbdags.

Det är rätt lungt på jobbet just nu, men det är bra för då hinner man ikapp med städning och att göra om där det behövs. Jag och Lotta fikade som vanligt på em och idag åt jag färska jordgubbar med vispad grädde. Det var så himla gott!

Efter jobbet svängde jag förbi hemma för att byta om till ridkläder, och mötte upp Lena i stallet. Vi red upp i skogen och galloperade på dom fina sandstigarna. Skönt att det hemska snöovädret från helgen har gett vika för vårvädret igen. Solen sken hela turen, men det är inte så varmt än.

Nu på kvällen har jag och Tippan varit ute på prommenad. Dags för lite kloklippning och sen hög tid att sova, så jag kommer upp i tid imorgon bitti. Kram på er

Inga kommentarer: