05 maj 2008

ledig måndag...

Ledig idag, efter helgens jobb, och har hunnit med en hel del faktiskt. Först den viktiga sovmorgonen *ler* tyvärr så märkte jag när jag slog upp mina gröna, att jag har gått och blivit förkyld. Så trist, jag hatar att vara förkyld. Jag, hjärtat och Tippan tog en sväng förbi stan för att, skicka ett paket med bussgods, gå på DjurMagazinet, och besöka Peace & Lovekontoret. Vi skjutsade hem Tippis och lunchade sen på thaien. Efter det var det hög tid att byta till sommardäck på hästtransporten, så vi körde ut den till svärfars firma, där jag passade på tvätta den och klistra på nya dekaler. Hjärtat tvättade hojen och skruvade på sadeln till mig, så nu ska det bli åka av.

På eftermiddagen träffades Anna och jag i stallet för en uteritt. Lagom arbete för TC efter helgens hoppkurs. Det var så skönt att jogga runt i skogen, och vi träffade på både hundar, andra hästar och vårbrukande bönder. I stallet mockade jag och vi fyllde på vatten i hagen. TC fick beta lite, så han får vänja sig innan han får gå i gräshagen helt. Gissa om dom är smått maniska på det nya gröna gräset?!

Nu på kvällen har jag hämtat ett barn på karateträning, och ett barn på fotbollsmatch, men hon skulle nog inte titta på själva matchen, utan på dom som spelade... för när jag frågade vad det blev för resultat, så visste hon inte...haha! Så var det med det fotbollsintresset.

Imorgon är det jobb igen, hoppas bara inte förkylningen blir värre. Kram på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp! Jobbar du hela helgen? Här är det ju Högbospelen med massvis med starter, både mamma och Nalle kommer på lördag för att titta så om du är ledig så kan du ju komma och spana lite ifall du är sugen =)

Nutti sa...

Svar Hanna:
Ja just ja det var nu i helgen. Ja kanske man ska försöka ta sig dit en vända då. Just nu är jag himla förkyld, men hoppas bli frisk till helgen. Vi hörs på mobilen. Kramis