04 maj 2008

helg & hoppkurs...

Lördagen såg ut som följer, jobbade först med Lotta och Linnéa på DjurMagazinet. Vi hade det lugnt. Kan bero på att det var Rättviks marknad, den är ju stor och drar mycket folk, men vi hade ju kunder hela tiden, men mindre än vanligt.

Direkt från jobbet och hem för att hoppa i ridkläder, och sen iväg med bil och släp, där Anna väntade. Hon hade borstat Fresh och TC, så det var bara för mig att lägga på täcke, sätta på transportskydd, och lasta. Sen bar det av till Hedemora, i varsin transport, det känns så himla onödigt när det finns plats för två hästar i en transport, men aja baja, det blir minsann för tungt, så det är bara att rätta sig i ledet, och köra lagligt.

Kursen för Fredrik Wahlert hölls utomhus, och vädret var helt på våran sida. Vi fick göra väldigt bra framridningövningar, där hästarna balanserade upp sig fint och fich mer vikt på bakbenen, och blev stadigare fram till handen. Efter det hoppade vi olika övningar och linjer, och avslutade med att hoppa en liten bana. TC var så duktig, och väldigt nöjd efteråt.

På kvällen var jag och pojkarna hemma, medans A var på vaktjobb i Falun. Jag hade sagt ifrån mig vaktjobb denna helg för att orka med dagjobb och kurs. Pojkarna bakade kladdkaka på kvällen och jag slösurfade lite vid datorn.

Söndagen började vid sju med frukost, sen hakade jag på släpet igen och mötte upp Anna i stallet. Vi lastade vid åtta, och började hoppkursen vid nio i Hedemora. Solen sken redan när jag klev upp, och det var riktigt varmt att rida ute. Vi red fram, och idag var TC finfin redan från början. Ååå, nu vill jag rida för Fredrik varje vecka... Vi hoppade några linjer innan vi hoppade bana. Det gick bra och kändes lätt.

Sen var det hög tid att åka till jobbet på DM. Hann bara hem för att göra mig iordning och sen iväg igen. Jag och Lotta segade oss igenom söndagens försäljning. Nu mot kvällen hade jag insläppet i stallet, och E var med och hjälpte till. Hjärtat grillade fläskkotletter och sen var det slöa vid TV:n som gällde. Nu ska jag krama hjärtat i soffan. Kram på er

Inga kommentarer: