12 maj 2008

helgen som gått...

I lördags tog vi hojen till Fagersta tillsammans med två anda kompisar. Vädret var verkligen underbart och det blev riktigt varmt i skinnstället. Vi åt gott på en uteservering, och rullade hemåt en annan väg än den vi tog dit. I Smedjebacen stannade vi nere vid kajen och käkade glass i solen. Väl hemma igen tog vi en liten powernap och käkade. På kvällen var det vaktjobb på Stora Björn.

I söndags gick jag upp tidigt, trots vaktjobb på natten till två, och tog bilen till Gästrikland. Hämtade upp minsta syster Josefine i Storvik. Vi åkte till Högbo där vi mötte upp våra andra systrar Hanna och Ida. Det var såklart hopptävling och Högbospelen som lockade oss hästsystrar. Pappa kom, och även Maria och Nalle, så vi fick umgås lite. Min kära kompis Peter kom också dit, på väg från Leksand till Linköping...en liten omväg, men vad gör man inte för att hinna umgås lite?! Haha!

Några timmar senare följde Jossan med mig till IKEA och Valbo. På hemvägen svängde vi förbi stallet där mina systrar har hästarna. Nalle skodde en av dem och jag och Hanna knatade ut i hagen för att beskåda denna lilla goding.Tänk att föl är så himla söta. För kort hals och för långa ben, men bedårande. Hade bara mobilen med mig så ni får stå ut med dålig bildkvalité. Hanna med fölet och mamma sto i bakgrunden.
TC som mumsar hö i sin box.

Idag har jag hunnit med långpromenad med alla hundarna och darling, före frukost. Vi handlade på Coop på vägen hem från skogen. Jobbade mellan 12-18 på DM, och nu på kvällen har jag ridit med Lena på utebanan. Har en lugn kväll med hundarna, för husse har åkt och jobbat. Kram på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men fast han jobbar kan han läsa vad hans fru pysslat med. Puss på dig..

Nutti sa...

Svar till hjärtat:
Haha, det är bra det! Puss

- sa...

Hej hopp! Jag tror att terrängen för Jr/YR i SM-klassen går på fredag, och då åker vi med all sannolikhet dit redan då, eftersom mammsen byggt den ena :)

Vi måste fundera ut lite hur det blir med hästvakt också... Om vi kan stanna till söndagen. Men det borde ju lösa sig tycker jag. Sen om du oockså åker på fredagen, ifall vi ska ta tåg till borlänge och åka tsm eller om vi tar egen bil... Hum hum.. Mycket att fundera på :) Kramisar