20 april 2008

Våren!

Åh, vad det är härligt med finväder! Hästarna står och myser i solen, alla människor är ute och fixar i sina trädgårdar, eller är ute på prommenad, man ser motorcyklar överallt, man behöver ingen jacka när jag går ut. Börjar våga tro att våren är här! Äntligen!



I fredags red jag på fm innan jobbet, tillsammans med Anna och Fresh. Lilla Tippis var med och sprang och hade så roligt, men plötsligt fick hon en stöt av eltråden och skrek i högan sky och tog till flykten. Jag fick avbryta mitt ridpass och ta hand om den lilla chockade tjejen. Stackarn, hon visste inte alls vad som hände och varför det plötsligt blev så obehagligt. Sen ska man ju inte dalta med dem och tycka synd om för då blir det ju värre, så jag försökte busa lite med Tippan och få henne på andra tankar. Vore ju dumt om hon skulle tycka det var hemskt att följa med till stallet. Det gick bra iaf och hon har glömt incidenten.

Jobbade som vanligt på DM mellan 12-18 och det gick bra, men det ska alltid komma in kunder precis vid stängning och som dessutom alltid ska ta lång tid på sig. Halv sju kunde jag låsa och åka därifrån, bara det att jag började på mitt vaktjobb redan vid sju denna kväll, så det blev till att skynda sig hem och slänga på sig uniformen, och iväg igen. ABBA-show på Stora Björn, en trevlig och lugn tillställning. Som tur var fick vi mat där, potatisgratäng, stek och sås med knapriga wokade grönsker till. Mums!

Lördagen sov jag till halv niosnåret och sen var det dags för jobb på DM igen. Pojkarna fick följa med mig på jobbet, eftersom hjärtat också jobbade. Dom fick pengar och gick för att utforska marknaden och tivolit på stan. När jag slutade tog vi en sväng förbi Mc Donalds för lite snabbmat. O stack ut och cyklade och E följde med mig till stallet. Vi tog in hästarna och fixade klart till TC. Sen var det dags för jobb igen, även denna kväll på Stora Björn, men med dans till Barbados denna gång. Kvällen var lugn och trevlig, men som vanligt blir det sent innan man kommer i säng, tror klockan var ca 3.

Idag är det underbart väder som sagt, så nu ska jag ut och njuta i solen och kanske köpa mig en glass. Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kom till Högbo v.19 då är det 1.50-hoppningar där också, och brukar vara ännu bättre väder än på GRS, jag och Ida har sett till att vi inte jobbar :) Kramis

Nutti sa...

Svar Hanna:
Jaha, då ska jag kolla upp den helgen. Vore kul att ses! Kram