17 april 2008

nyfödd & födelsedag

Vill grattulera Mia och Johan som i måndags 17.46 blev stolta föräldrar till en liten tjej. Hon var 49cm lång och vägde 3300g. Stolt storasyster är lilla söta Nora. Stort grattis mina vänner! Är såå nyfiken nu, och hoppas snart få komma och hälsa på er.

Var ledig i onsdags och efter en sovmorgon åkte jag till min frisör och klippte mig. Inget speciellt, utan klippte igenom topparna, trivs ju i långt hår, så jag har inga planer på att snagga mig! Haha! När jag var klar där mötte jag upp Jolin, min söta kusin som dagen till ära fyllde 18 år, och lunchade med henne. Hon fick presenter och en bukett blommor, innan vi skildes åt. Hon för att fortsätta sin apu på H&M och jag för att åka hem och byta om för ridning. Hann sitta i solen med Tippan en stund innan jag åkte, och det var helt underbart med 22 grader mot väggen, och jag och Tippis njöt i fulla drag. Red ut med Tc och Tippan fick springa med. Gjorde klart allt i stallet, innan det var dags för hemfärd igen. Väl hemma bjöd hjärtat på dillstuvad potatis, isterband och rödbetor. På kvällen samlades vi alla på jobbet och inventerade i butiken. Vi var klara vi 21-tiden och jag och Lotta tog sällskap till Ica Maxi för lite handling.

Idag har jag fixat stallet på morgonen, lunchat med Royal Anders, Malin och Lotta på Kina, jobbat på Dm och nu på kvällen varit och hopptränat i Bäckan för Therese. Det gick kanonbra hela passet och det var riktigt skoj! Dags att sova nu. Kram på er

1 kommentar:

Ida sa...

Så roligt med en liten bebis! De är så söööta! Och Jolin fyllde 18, herre gud vad fort tiden går! Nu låter jag som en sån där gammal avlägsen släkting som nyper i kinderna o säger "vad stoooor du har blivit" :P
Hoppas ni har en fin helg, kramis!