03 april 2008

Shoppingtur...

Var till IKEA igår. Min planering var att köpa hem ett nytt matbord, som jag spanat in, så hästtransporten hängdes på och det bar av mot Valbo. På vägen dit hälsade jag på min kära far, en liten stund, innan jag fortsatte vidare till Kungsgården. Där hämtade jag upp syster Hanna, där hon var i stallet och red. Vi fortsatte till henne i Sandviken för lite ombyte och styrde äntligen kosan mot IKEA. Väl framme var det dags för den sedvanliga ikealunchen, kotlettrad, strips och bea. Alltid lika gott! Däremot så påpekade kassörskan lite snäsigt att mitt ikeakort minsann hade utgått. (Jag fick det förra året) -Vi vill ha bort dom där! Säger man så till sina medlemmar?! Vi gick runt både länge och väl och kollade noga i alla uppsatta låtsasbostäder och tyckte och tänkte, men framme vid matborden upptäckte jag att bordet som jag ville ha inte fanns någonstans... Frågade en ur personalen som sa: -Vad heter bordet? Jag svarade att jag inte riktigt kom ihåg, men jag har måtten, 150x150cm. Hon svarar, också lite snäsigt att hon inte kan söka på bara måtten! Hon var inte speciellt tillmötesgående, och trodde att bordet antagligen hade utgått... Så himla typiskt! Jag letade bland dom bord som fanns, men inget bord passade i storlek eller färg. Då kom jag helt av mig och visste plötsligt inte alls vad jag skulle köpa med mig. Vi gick faktiskt ut därifrån och kollade möbler på flera ställen, utan napp. Det blev dags för Hanna att ta bussen och åka och jobba, och då kom syster Ida med bussen istället. Vi fikade och snackade en stund, och efter det gick vi en ikeavända till och då hittade jag massor med saker till köket. Lampor till taket, lampor till fönstren, vinställ, skärbräda, kastrullställ, lådinsatser, verktygshängare, glas, muggar, äggkoppar, mm mm. Efter det spanade vi in Valbo köpcentrum en stund, och jag fyndade sängöverkast, ljus och ljusstakar på Hemtex. På en liten fin inredningsaffär hittade jag söta burkar att ha i köket och en pumpflaska för diskmedel mm. Så när jag till slut var klar och satte mig i bilen för att åka hem, var jag rätt nöjd ändå! Tänk vad lite shopping kan göra med humöret! Haha!

4 kommentarer:

- sa...

Tur att du hittade liiite andra grejer :) När inte det dumma bordet fanns. Roligt att ses iaf :)

Anonym sa...

Vad skoj med lite uppiggande shopping!
Det skulle jag med behöva, haha!
Kram

Nutti sa...

Svar Hanna:
Ja det var tur, så man fick stilla sitt shoppingbegär en stund... Hihi! Kramis

Nutti sa...

Svar Saija:
Jag skrev faktiskt till dig på msn på morgonen, för att höra om du var ledig och ville hänga med till IKEA, men du var nog inte vid datorn. Kram på dig